728 x 90

سازمان ملل: بیش از ۳۰۶۰۰۰غیرنظامی طی ۱۰سال در درگیریهای سوریه کشته شده‌اند

سوریه - حلب
سوریه - حلب

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه ۷تیر در گزارشی پیرامون تلفات انسانی در سوریه خبر از کشته شدن بیش از ۳۰۶هزار نفر از مردم این کشور توسط دولت بشار اسد داد.
بر اساس این گزارش؛ از مارس ۲۰۱۱ تاکنون ۳۰۶۸۸۷غیرنظامی در جریان درگیریها؛ توسط دولت سوریه به‌قتل رسیده‌اند.
میچل باشله، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه، ۷تیر پیرامون این گزارش گفت که این تحلیل «تصویر واضح‌تری از شدت و مقیاس درگیری» در سوریه را آشکار می‌کند. .
این تعداد قربانیان شامل کسانی می‌شود که در نتیجه جنگ داخلی میان دولت سوریه و مخالفان کشته شده‌اند، نه کسانی که به‌دلیل کمبود مراقبت‌های بهداشتی یا دسترسی به غذا یا آب سالم جان خود را از دست داده‌اند.
گزارش سازمان ملل که آخرین گزارش تحلیلی این ارگان بین‌المللی پیرامون جنایت انجام شده در سوریه می‌باشد با اشاره به چگونگی این جنایت اضافه می‌کند «علت اصلی مرگ غیرنظامیان «سلاحهای متعدد» بوده که شامل درگیری، کمین و قتل‌عام می‌شود».

این گزارش هم‌چنین اضافه می‌کند. که ۳۵.۱درصد به‌دلیل اسلحه کشته و حدود ۲۳.۳درصد نیز بر اثر بکارگیری و استفاده از سلاحهای سنگین کشته شدند».(سایت کمیساریای عالی حقوق بشر - ژنو ۷تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eddada26-5fe9-4f22-8bb8-7c8119d2f8bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات