728 x 90

رژیم ایران، مناطقی در اقلیم کردستان عراق را زیر آتشباری گرفت

عکس آرشیو از توپخانه رژیم آخوندی
عکس آرشیو از توپخانه رژیم آخوندی

احسان چلبی مدیر بخش سیدکان در استان اربیل اعلام کرد که رژیم ایران سه‌شنبه ۲۶تیرماه ۹۷، اقدام به گلوله‌باران توپخانه‌یی مناطق مرزی کرد؛ اقدامی که به‌گفته او، به فرار اهالی سه روستا و آتش‌سوزی در باغ‌ها و چراگاهها انجامیده است.

تا کنون از تلفات احتمالی این حملات توپخانه‌یی گزارشی منتشر نشده است.

احسان چلبی در مصاحبه با السومریه نیوز گفت: «توپخانه ایران امروز مناطقی مرزی وابسته به بخش سیدکان را گلوله‌باران کرد». او افزود: «شدت گلوله‌باران باعث رعب و وحشت اهالی آن منطقه شد».

مدیر بخش سیدکان در مورد آتشباری رژیم ایران بر مناطق استان اربیل عراق گفت: «حمله توپخانه‌یی به فرار اهالی روستاهای برهول، بریزه و کتیبه انجامید و علاوه بر آن منجر به‌وقوع آتش سوزیهای بزرگ در باغ‌ها و چراگاهها شد».
وی افزود: «گروههای آتش‌نشانی تا کنون نتوانسته‌اند آتش را کنترل کنند».

 

شایان ذکر است که برخی از احزاب کُرد ایرانی در مناطق مرزی میان اقلیم کردستان عراق و ایران دارای پایگاه هستند. رژیم ایران هر از چندگاهی مناطقی در اقلیم کردستان را هدف حملات توپخانه‌یی قرار می‌دهد.

پیشتر نیز خبرگزاری باس نیوز، ۱۱خرداد ۹۷ از نفوذ نیروهای سپاه پاسداران خامنه‌ای به خاک اقلیم کردستان خبر داده و نوشته بود پاسداران خامنه‌ای از تعدادی از چوپانهای این مناطق تعهد کتبی گرفته‌اند که با دام های خود این مناطق را تخلیه کنند.

 

باس نیوز نوشت، شاهدان در "ژارآباد"، "سنگسر" و "قلعه دیزه" گفتند نظامیان وابسته به سپاه پاسداران در ۷خرداد ۹۷ ضمن نفوذ به خاک اقلیم کردستان به‌زور از چوپانها تعهد کتبی گرفته‌اند که طی پنج روز کوهستانهای این مناطق را ترک کنند. در حالیکه مناطق فوق خارج از جغرافیای ایران است.

 

بیشتر بخوانید:

خاطر نشان می‌شود، رژیم ولایت فقیه از بدو حاکمیت، تحت عنوان صدور انقلاب تلاش کرد بحرانهای داخلی و غصب حاکمیت ملی را بپوشاند. دخالت در کشورهای منطقه به‌خصوص عراق به‌دلیل موقعیت ژئوپلیتیک ویژه‌اش، مهم‌ترین طعمه ولایت فقیه برای صدور ارتجاع و تروریسم بود و به‌طور خاص بعد از اشغال این کشور توسط آمریکا و روی کار آمدن مزدوران عراقی رژیم نظیر مزدوران بدر که یک نیروی رسمی سپاه پاسداران بوده و در ایران تأسیس شده بودند گسترش یافت و رژیم دست بسیار بازتری در صدور ارتجاع و تروریزم پیدا کرده این کشور را با موجی از کشتار و ترور مواجه نمود.

 

در فصل هشتم بیانیه سی و ششمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران تحت عنوان «چرخش تعادل منطقه‌یی و بین‌المللی علیه فاشیسم مذهبی ولایت فقیه»، درباره نقش سپاه پاسداران می‌خوانیم: سپاه پاسداران برای بسط نفوذ خود در منطقه به‌طور سیستماتیک گروه‌های جنایتکار شبه‌نظامی ایجاد کرده است. عراق کانون توجه ویژه رژیم است و دهها گروه شبه‌نظامی مانند بدر، عصائب اهل الحق، کتائب حزب‌الله، حرکت النجباء را در این کشور سازمان داده است. حشدالشعبی که استخوان بندی‌اش از همین شبه‌‌نظامیان است، یک چتر دولتی و رسمی و آزادی عمل چشمگیری به این گروه‌های جنایتکار داده است. گروه‌های شبه‌نظامی عراقی از مهمترین منابع تأمین نیروی انسانی برای کشتار مردم سوریه‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f0a4918-6386-4a46-ac41-8b6e0a1b3cf0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات