728 x 90

رژیم ایران تأیید کرد دو موشک به هواپیمای اوکراینی شلیک کرده است

سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه بر فراز تهران
سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه بر فراز تهران

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت رژیم ایران تأیید می‌کند که دو موشک به هواپیمای اوکراینی شلیک شده است.

این خبرگزاری نوشت: اداره هوانوردی مدنی ایران روز دوشنبه در یک گزارش اولیه که در سایتش منتشر شد، تأیید کرد که دو موشک به هواپیمای اوکراینی که اوایل این ماه سرنگون شد، شلیک شده است.

 

در این بیانیه آمده است: "محققین...این را کشف کردند که دو موشک Tor-M۱به سمت هواپیما شلیک شده بود" و افزود که تحقیقات کماکان برای ارزیابی تاثیر آنها بر این حادثه در جریان است.

 

این بیانیه گزارش نیویورک تایمز را که شامل یک ویدئو نیز هست و نشان می‌دهد دو جسم پرتاب شده به سمت هواپیما شلیک می‌شوند را تأیید می‌کند.

 

موشک Tor-M۱ از مدل برد کوتاه زمین به هوا است که توسط شو روی سابق ساخته شده است و برای هدف قرار دادن هواپیما و یا موشک کروز طراحی شده است.

 

 

دفتر امنیت ترابری کانادا اعلام کرده که رژیم ایران هیچ برنامه مشخصی برای تحلیل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ندارد.

فرانسوا فیلیپ شامپانی، وزیر خارجه کانادا، روز یکشنبه ۲۹دی ۹۸خواستار تحویل جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده توسط سپاه پاسداران رژیم ایران به اوکراین یا فرانسه شد.

 

سران رژیم ایران در روزهای اخیر سخنان متناقضی درباره تحویل جعبه سیاه این هواپیما به اوکراین یا فرانسه بیان کرده‌اند.

مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری رژیم پیش‌تر گفته بود ایران فناوری لازم برای پیاده کردن اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی را در اختیار ندارد.

 

به‌دنبال بالا‌گرفتن فراخوانها برای تحویل دادن جعبه سیاه هواپیما به اوکراین یا فرانسه توسط رژیم، روز یکشنبه ۲۹دی۹۸ نیز حسن رضایی‌فر، مدیر کل سازمان هواپیمایی رژیم اعلام کرد: « قصد ارسال جعبه‌ سیاه به خارج از ایران را نداریم.»

خودداری رژیم آخوندی از تحویل جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده، گواه دیگری بر ادامه سیاست رسوای خامنه‌ای برای حاشا کردن این جنایت فجیع سپاه پاسداران است.

 

خامنه‌ای در نمایش جمعه تهران روز ۲۷دی۹۸برای این سناریوی مفتضح، زمینه‌سازی کرده و گفته بود:

«دو مطلب کوتاه یکی در مورد همین حادثه هواپیما است که مجدا تسلیت عرض می‌کنیم، اظهار همدردی می‌کنیم. در این حادثه ابهام‌هایی وجود داره، تشکر می‌کنیم از فرماندهان سپاه که توضیح دادند به مردم، مطالبی را بیان کردند ولی باید حادثه پیگیری بشود و از حوادث مشابه هم باید به‌طور جدی پیشگیری بشود. آنچه که مهم است پیگیری مهم است».

 

سازمان هواپیمایی رژیم در گزارشی جدید عکسی را از دستگاه ضبط صدای مکالمات داخل کابین هواپیمای اوکراینی منتشر کرده است. این دستگاه قابلیت ضبط دو ساعت آخرین مکالمات پرواز را دارد. بر پایه این گزارش «صدمه به دستگاه ضبط صدای کابین بیشتر بوده و بر اثر ضربه حافظه اصلی آن (سی‌اس‌ام‌یو) جدا شده است».

کشورهای اوکراین و کانادا خواستار ارسال جعبه سیاه این هواپیما به اوکراین و فرانسه شده‌اند. اما رژیم ایران در روزهای گذشته سخنان متناقضی در این باره بیان کرده‌اند.

 

سی تی نیوز نوشت: کانادا می‌گوید ایران به هیچ‌وجه تجهیزات و تکنولوژی خواندن دو جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده توسط سپاه پاسداران را ندارد و باید جعبه سیاه را فوراً به اوکراین یا فرانسه تحویل دهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15ee76a5-b851-465f-9507-4b47b1bd5b3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات