728 x 90

رویترز: کشته شدن صالح العاروری توسط پهپاد اسراییلی در بیروت

صالح العاروری
صالح العاروری

رویترز روز ۱۲دیماه خبر داد پهپاد اسراییلی صالح العاروری یک مقام ارشد حماس را در بیروت کشت.
سه منبع امنیتی به رویترز گفتند، صالح العاروری، یکی از مقامات ارشد حماس سه‌شنبه شب در حمله پهپادهای اسراییلی به حومه جنوبی بیروت در ضاحیه، پایگاه گروه شبه‌نظامی متحد حزب‌الله لبنان، کشته شد.

ارتش اسراییل در پاسخ به سؤالات رویترز گفت که به گزارشهای رسانه‌های خارجی پاسخ نمی‌دهد.

مارک رگو، مشاور نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، به ام‌اس‌ان‌. بی. سی گفت که اسراییل مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما هر کسی که این حمله را انجام داده است، باید روشن باشد: این حمله حمله به کشور لبنان نیست. رگو در مصاحبه‌یی به‌ام. اس.ان.بی. سی گفت: «هر کسی که این کار را انجام داد، یک حمله جراحی علیه رهبری حماس انجام داد.
اروری یکی از مقامات ارشد دفتر سیاسی حماس بود و هم‌چنین یکی از بنیانگذاران شاخه نظامی حماس، گردانهای قسام بود که حمله ۷ اکتبر انجام داد.

آمریکا سال گذشته ۵میلیون دلار برای اطلاعات در مورد او پیشنهاد کرده بود. حماس از طریق رادیو الاقصی، قتل العاروری را تأیید کرد.

عزت الشرق، عضو دفتر سیاسی حماس گفت که این یک قتل بزدلانه بود.
خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داد که پهپاد اسراییلی سه‌شنبه شب به دفتر حماس در ضاحیه حمله کرد که در مجموع شش کشته بر جای گذاشت. منابع امنیتی و پزشکان نتوانستند بلافاصله سه کشته دیگر را شناسایی کنند.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان، این انفجار را «جنایت جدید اسرائیل» محکوم کرد و گفت که این اقدام تلاشی برای کشاندن لبنان به جنگ است.
یکی از شاهدان رویترز در ضاحیه، آتش‌نشانان و امدادگران را دید که در اطراف یک ساختمان چند طبقه با حفره‌ای در طبقه سوم جمع شده بودند. دست و پا و سایر تکه‌های گوشت در کنار جاده دیده می‌شد.
ضاحیه پایگاه گروه مسلح قدرتمند حزب‌الله، متحد حماس است. از زمان آغاز درگیریها بین حماس و ارتش اسراییل در ماه اکتبر، حزب‌الله تقریباً روزانه در حال تبادل آتش با اسراییل در سراسر مرز جنوبی لبنان بوده است.
به گفته منابع امنیتی و حزب‌الله، حملات هوایی و گلوله‌باران اسراییل بیش از ۱۰۰جنگجوی حزب‌الله و نزدیک به ۲۲غیرنظامی از جمله کودکان، سالمندان و چندین روزنامه‌نگار را کشته‌اند.

 

رادیو اقصی وابسته به گروه فلسطینی گزارش داد، صالح العاروری از مقامات ارشد حماس روز سه‌شنبه کشته شد.

شبکه ایکس آرورا اینتل رصد اخبار خاورمیانه نوشت:

رسانه‌های رژیم ایران تصویری از صالح[العاروری] و خامنه‌ای را منتشر کرده‌اند. روابط صالح با رژیم ایران احتمالاً بیش از سایرین در رهبری حماس بود.

 

شبکه ایکس ترور آلارم رصد بر مبنای هوش مصنوعی، نوشت:
حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به‌دلیل ترور هدفمند رهبر حماس در بیروت، سخنرانی برنامه‌ریزی شده فردای خود را لغو و بیروت را به مقصد تهران ترک کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91fa70a5-aa49-412a-879b-52ee567ed2f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات