728 x 90

رویترز: فرانسه برای یک دولت تکنوکرات در راستای نجات لبنان فشار می‌آورد

انفجار بیروت
انفجار بیروت

خبرگزاری رویترز ۲۳مرداد در گزارشی درباره لبنان و فشار فرانسه برای تشکیل یک دولت تکنوکرات نوشت: «رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون به رهبران سیاسی لبنان فشار می‌آورد تا بتوانند یک دولت موقت تکنوکرات که قادر به اجرای اصلاحات، جلب اعتماد عمومی و ترغیب اهداکنندگان به آزادی میلیاردها دلار کمک باشد منصوب شود».

رویترز افزود: «دولت لبنان در میان اعتراضات خشمگین خیابانی استعفا داده است، اگر چه تا زمان تشکیل دولت جدید هم‌چنان در حالت سرپرستی وجود دارد.
سه منبع سیاسی لبنانی گفتند ماکرون که هنگام سفر به بیروت توسط جمعیت زیادی محاصره شده بود، در مرکز تلاشهای بین‌المللی برای حل بحران است».

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت: «یک دولت اولیه نیاز است که مأموریت آن انجام اصلاحات فوری است. دولتی از تکنوکراتها، که می‌توانند اصلاحات را تصویب کند، کمکهای اضطراری را مدیریت کرده و به آرمانهای مردم بیروت پاسخ دهند».
وی افزود: «ماکرون می‌خواهد از نیاز عمیق لبنان به کمکهای بین‌المللی برای بازسازی به‌عنوان اهرمی برای ترغیب گروهها برای انتخاب دولت جدید به رهبری افرادی که فاقد فساد هستند و از طرف اهدا کنندگان خارجی حمایت می‌شوند، استفاده کند».

دولت در حال استعفا، تحت تأثیر رهبران فرقه‌گرا بودند و مانع اصلاحات می‌شدند. سیاستمداران می‌ترسند اصلاحات به سیستم تحت سرپرستی آنها پایان دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20db8dbc-4f92-43ab-ac42-caa09236ed56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات