728 x 90

رویترز: سناتورهای جمهوری خواه آمریکا می‌گویند از توافق هسته‌یی جدید رژیم ایران حمایت نخواهند کرد

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۳اسفند نوشت: سناتورهای جمهوری خواه آمریکا می‌گویند از توافق هسته‌یی جدید ایران حمایت نخواهند کرد.

رویترز در گزارشی از واشنگتن نوشت: ۴۹نفر از ۵۰ سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز دوشنبه گفتند که از توافق هسته‌یی جدید بین ایران و قدرتهای جهانی حمایت نخواهند کرد و بر مخالفت حزبشان با تلاش‌ها برای احیای توافق ۲۰۱۵ در میان نگرانی از احتمال سقوط و فروپاشی مذاکرات، تأکید کرد.
قانونگذاران با استناد به گزارشهای مطبوعاتی درباره توافقی که هنوز نهایی نشده و ممکن است با مخالفت روسیه شکست بخورد، در بیانیه‌یی گفتند، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات ممکن است به توافقی برای تضعیف تحریم‌ها و کاهش محدودیتها بر برنامه هسته‌یی ایران دست یابد.
آنها متعهد شدند که هر کاری که در توان دارند انجام دهند تا توافقی را که «به‌طور کامل مانع» توانایی ایران برای تولید سلاح هسته‌ای، محدود کردن برنامه موشکی بالستیک و «مقابله با حمایت رژیم ایران از تروریسم» نمی‌شود، را برگردانند. تهران انکار می‌کند که هرگز به‌دنبال بمب اتمی بوده است... .


سناتور جیم ریش عضو ارشد جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در همین روز در یک پیام توئیتری نوشت: «امروز، ۴۹جمهوریخواه به دولت بایدن گفتند که از برجام JCPOA احیا شده حمایت نخواهند کرد، زیرا بر اساس گزارشهای عمومی، تحریم‌ها تضعیف می‌شود و محدودیتها بر برنامه هسته‌یی ایران کاهش می‌یابد. توافقی با این ابعاد باید به تصویب کنگره برسد»...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4858926a-faf6-40ea-9f70-20484e1ac09c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات