728 x 90

رویترز: درخواست از رئیس حقوق‌بشر سازمان ملل برای جلوگیری از اعدام محمدجواد وفایی ثانی بوکسور ایرانی

زندانی سیاسی محمدجواد وفایی ثانی
زندانی سیاسی محمدجواد وفایی ثانی

خبرگزاری رویترز روز ۲۹تیرماه نوشت: در نامه‌یی که روز پنجشنبه منتشر شد، دهها فعال حقوق‌بشر و هم‌چنین وکلای برجسته و دادستانهای سابق در نامه‌یی به رئیس حقوق‌بشر سازمان ملل از وی خواستند تا برای جلوگیری از اعدام یک بوکسور ایرانی مداخله کند.

محمدجواد وفایی ثانی که به‌دلیل نقش داشتن در اعتراضات ضددولتی در سال۲۰۱۹ به زندان افتاده بود، روز چهارشنبه بر اساس نامه مورخ ۲۸ تیرماه از قطعی شدن حکم اعدامش مطلع شد.
در این سند که توسط ۸۳نفر از جمله قاضی سانگ هیون سانگ، رئیس سابق دادگاه کیفری بین‌المللی، بیش از دهها مقام حقوق‌بشر فعلی و سابق سازمان ملل و هم‌چنین دادستانهای سابق امضا شده است، آمده است: «ما از شما می‌خواهیم که درخواست عمومی فوری از مقامات ایرانی برای توقف حکم اعدام قریب‌الوقوع وفایی ثانی داشته باشید».
سخنگوی ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد گفت: اطلاعاتی در مورد این پرونده دریافت کرده‌ایم و در حال پیگیری و جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی هستیم»... .
ولکر ترک، برای سفر به ایران و دیدار با علی خامنه‌ای اصرار داشته است، اگر چه نشانه‌ای وجود ندارد که این تلاش‌ها به ثمر نشسته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/932f9ecf-45aa-4d89-9757-793f2dd474d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات