728 x 90

رویترز: استقرار واحد پلیس ضدشورش در زندان اوین دو روز قبل از آتش‌سوزی

آتش سوزی در زندان اوین
آتش سوزی در زندان اوین

خبرگزاری رویترز در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۲۸مهر اعلام کرد که یک واحد از پلیسهای ضدشورش؛ دو روز قبل از آتش‌سوزی در زندان اوین که بر اساس اخبار منتشر شده تاکنون تعدادی کشته و زخمی از زندانیان بر جای گذاشته مستقر شده بودند و این آتش‌سوزی بر اثر درگیری بین پلیس ضدشورش و زندانیان بوده است.
بر اساس گزارش رویترز: «دو روز قبل از آتش‌سوزی در بخشی از زندان اوین، یک واحد پلیس ضدشورش به محوطه وارد شد و شروع به گشت‌زنی در راهروها کرد و با فریاد «الله اکبر» و کوبیدن باتون به درب سلولها شروع به گشت‌زنی کرد. به‌گفته منابع؛ گشت‌زنی در زندان تهران بدون هیچ‌گونه تحریک آشکار از سوی زندانیان آغاز شد».
رویترز در ادامه اضافه می‌کند: «یکی از زندانیان بند ۸ که اکثراً زندانیان جرایم مالی را در خود جای داده است، می‌گوید: «سپس صدای تیراندازی و شعار مرگ بر خامنه‌ای توسط زندانیان دیگر بندها را شنیدیم. در بند (۸) در را باز کردند و با اسلحه گلوله به سمت ما شلیک کردند. گاز اشک‌آور شلیک کردند. دهها نفر از آنها آنجا بودند. بسیاری از افراد بند ما مجروح شدند و نمی‌توانستند نفس بکشند. ما صدای شلیک گلوله را می‌شنیدیم، زندانیان فریاد می‌زدند، نگهبانان فریاد می‌زدند، در را باز کردند و گاز اشک‌آور زیادی به داخل پرتاب کردند. بسیاری از زندانیان بیهوش شدند، دهها نفر مجروح شدند. مانند یک منطقه جنگی بود».
رویترز در پایان گزارش خود با استناد به‌گفته‌های یاسر رفسنجانی که خود دلیل دیگری بر سرکوب وحشیانه و از پیش برنامه‌ریزی شده زندان اوین است می‌نویسد: «یاسر هاشمی رفسنجانی برادر مهدی هاشمی رفسنجانی روز شنبه در یک شبکه اجتماعی گفت به مهدی رفسنجانی، فرزند رئیس‌جمهور سابق که محکومیت ۱۰ساله خود را به اتهام فساد مالی در اوین می‌گذراند و معمولاً از چهارشنبه تا جمعه مرخصی هفتگی دارد، روز چهارشنبه ۱۲اکتبر به او گفته شد که باید بعد از شنبه به زندان بازگردد. او گفت: «به برادرم مهدی گفته شد که تا بعد از شنبه برنگردد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/033c0e3e-dd55-4d6f-ade4-d9dd58628d01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات