728 x 90

تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم اعدام و قتل‌عام به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام - برلین (۲)

تظاهرات ایرانیان آزاده در برلین
تظاهرات ایرانیان آزاده در برلین

برلین-مقابل صدراعظمی آلمان

تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم اعدام و قتل‌عام به مناسبت روز جهانی علیه اعدام

۹ اکتبر ۲۰۲۱-۱۷ مهر ۱۴۰۰

دکتر فرانتس جوزف یونگ-وزیر دفاع آلمان ۲۰۰۵-۲۰۰۹

اریش ایرست هوفر نماینده مجلس فدرال آلمان

لئو داتسن برگ نماینده پیشین مجلس فدرال آلمان عضو هیات رئیسه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

ولفگانگ هولتس آپفل رئیس انجمن قیام مردمی ۱۷ ژوئن ۱۹۵۳ آلمان

فراخوان به دستگیری و محاکمه رئیسی جلاد در سفر به اسکاتلند به‌جرم نسل کشی و ارتکاب جنایت علیه بشریت

دکتر فرانتس جوزف یونگ-وزیر دفاع آلمان ۲۰۰۵-۲۰۰۹

رئیسی باید بخاطر قتل عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ باید مسئول شناخته شود و به دلیل جنایت علیه بشریت تحت تعقیب قرار گیرد

لئو داتسن‌برگ نماینده پیشین پارلمان آلمان: ما با شورای مقاومت ملی ایران یک جایگزین دموکراتیک برای این رژیم داریم

این جایگزین راه حلی است برای پایان مجازات اعدام در ایران و راه حل بسیاری از مشکلات دیگر در این کشور

که توسط خشونت و فقر ویران شده است

ولفگانگ هولتس اپل - رئیس انجمن قیام مردمی ۱۷ ژوئن ۱۹۵۳ آلمان

تمامی کشورهای دموکراتیک باید برای جنایتکاران علیه بشریت مانند رئیسی، ناامن شود. حکم بازداشت بین المللی، یک حکم مناسب است. رئیسی نباید از مصونیت برخوردار و بدون مجازات بماند

در تظاهرات ایرانیان آزاده در مقابل دفتر صدراعظم آلمان در برلین شمار دیگری از شخصیتهای سیاسی و نمایندگان مجلس فدرال برلین به سخنرانی پرداختند.

دکتر فرانتس جوزف یونگ که در فاصله سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ در دولت آنگلا مرکل وزیر دفاع آلمان بود، طی سخنانی در این گردهمایی گفت:

ما در این گردهم ایی که برای حمایت از یک ایران آزاد صورت گرفته. گرد امده ایم تا صدای خود را علیه بنیادگرایی اسلامی و نقض حقوق بشر و برای ازادی بلند کنیم.

رئیسی باید بخاطر قتل عام سی هزار زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ مسئول شناخته شود و بدلیل جنایت علیه بشریت تحت تعقیب قرار گیرد. اگر چه او بعنوان یک عضو سازمان ملل قانون نقض حقوق بشر را به رسمیت شناخته.

وضعیت حقوق بشر در ایران به طرز وحشتناکی بدتر شده به صورتی که حق آزادی فردی سلب شده و تمام فعالان سیاسی که در تظاهرات علیه رژیم شرکت کردند به صورت مستمر با خشونت زیادی سرکوب میشوند.

وی به سرکوب وحشیانه قیامهای آبان و دیماه۹۸ اشاره و تاکید کرد : تظاهرات سال۹۸ با شدت تمام سرکوب و تعداد زیادی کشته شده اند که شمار آنها تا ۱۵۰۰ نفر هم میرسد. همچنین اعدام نوید افکاری نمونه ای است از روش غیر انسانی رژیم ایران علیه هرگونه حرکت ازادیخواهانه. برادران نوید افکاری بخاطر شرکت در تظاهرات علیه رژیم به زندان محکوم شده اند.

همه اینها نشاندهنده ماهیت ضد انسانی این رژیم است.

حکم مرگ برای فعالان سیاسی صادر میشود حتی اگر نوجوان باشند. در این رابطه دو نوجوان اعدام شده اند. زندان انفرادی و همچنین روشهای غیر انسانی بازجویی نهایتا با این هدف صورت میگیرد که زندانی اعدام شود.

وزیر پیشین دفاع آلمان در ادامه سخنان خود گفت: نقض حقوق بشر یعنی اعدامهای خودسرانه، قطع عضو، دراوردن چشم، شلاق زدن که هر روزه در ایران اتفاق میافتد همه اینها فقط مربوط به زندانیان سیاسی نیست بلکه افراد عادی هم بعد از بازداشت با بدرفتاری و شکنجه روبرو هستند. امروز ما در این تظاهرات پر شکوه باید با صدای بلند بگوییم که ما مخالف نقض حقوق بشر ، بنیادگرایی اسلامی و هچنین اعدامهای خودسرانه هستیم.عاملان این جنایات باید محاکمه شوند. ما به دنبال ازادی واقعی ، احترام و قانون در ایران هستیم.
ما باید به نقض حقوق بشر و اعدام پایان دهیم..

اریش ایرست هوفر نماینده مجلس فدرال آلمان سخنران دیگر تظاهرات مقابل دفتر صدراعظم آلمان بود. وی گفت:

ما نه مجاز هستیم و نه می توانیم بپذیریم که حقوق بشر لگدمال شود، این غیر انسانی است، شما انسانهای شجاعی هستید، البته در کشوری مثل آلمان که در صلح و آرامش است می توان براحتی از شجاعت سخن گفت، ولی اجداد و نیاکان ما، پدران و مادران ما در همین کشور هم شاهد اتفاقاتی بودند که در زمان نازیها رخ داد ، و شاهد شرایطی بودند که در آلمان شرقی اتفاق افتاد،

ما باید از اشتباهات خود یاد بگیریم و در کنار دوستانمان در ایران باشیم، و من به همین دلیل امروز در کنار شما هستم٠ بر مواضع خود استوار باشید، ما به صلح و آزادی نیاز داریم و به حکومت قانون و نه به قتل‌عام

در اینجا در پارلمان تصمیمات گرفته می شود. ما طرفدار صلح و آزادی هستیم. بنابراین خیلی مهم است که تلاش شود که رو به جلو حرکت کرد. من می دانم که این یک راه طولانی، است و این کار قربانیان یعنی آنهایی که جانشان را برای آزادی از دست داده‌اند و اعدام شدند همه کسانی که آینده و چشم‌انداز زندگی از آنها سلب شده است را زنده نمیکند ولی پافشاری کنید و بر اعتقادتان مصمم باشید، ما همواره اعتقاد داشتیم که حق و عدالت محقق خواهد شد. به همین خاطر برای شما و مردم ایران روزهای خوبی را آرزو دارم

لئو داتسن برگ عضو هیات رئیسه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد در سخنان خود در تظاهرات در مقابل دفتر صدر اعظم آلمان در برلین به مناسبت روزجهانی علیه اعدام گفت:

آقایان و خانم های محترم ، دوستان عزیز

ما از رئیس جمهور خانم مریم رجوی به خاطر سخنرانی عالی و انگیزاننده اش تشکر می کنیم

امروز در روز جهانی علیه اعدام می خواهم یاد عباسقلی صالحی شجاع را گرامی بدارم

او در چند روز گذشته ، پس از ۲۰ سال حبس ، توسط رژیم دیکتاتوری خامنه ای و رئیسی به طرز وحشیانه ای اعدام شد.

تمام محل تولد او عزادار است . او به دلیل شجاعت در برابر رژیم آخوندی و حمایت از دموکراسی و آزادی در ایران اعدام شد .

رژیم ایران بر اعمال و اجرای مجازات اعدام به عنوان سرکوب شهروندان که برای آزادی برمی خیزند متکی است .

ما باید واقع بین باشیم: غرب و کشورهای اروپایی با سیاست های خود برای مماشات و بیخطر نشان دادن رژیم ایران شکست خورده اند . رژیم آخوندی هرگز قصد نداشت به اعدام زندانیان سیاسی پایان دهد و اینکار تا زمانی که این رژیم بر سر کار است , پایان نخواهد یافت.

آیا این ناامید کننده است؟ آیا تنها با اعمال تحریم یا قطعنامه می توانیم وجدان خود را آرام کنیم؟ من می گویم نه!

ما شورای مقاومت ملی ایران به عنوان جایگزین فعال و دمکراتیک برای این رژیم را داریم . این جایگزین راه حلی است برای پایان مجازات اعدام در ایران و راه حل بسیاری از مشکلات دیگر در این کشور که با فقر و ویرانگری و خشونت این رژیم مواجه است.

دولتهای غربی و اروپایی باید سرانجام شجاعت و عزم از خود نشان دهند و به دنبال راه حلی باشند.

تسلیم شدن کورکورانه و قربانی کردن نقض حقوق بشربدلیل تهدیدهای باج خواهی اتمی و تروریسم توسط قاتلان کشتارهای جمعی از تهران درست نیست.

من به دولت فعلی و دولت فدرال آینده می گویم: شجاعت داشته باشید ، انرژی و عزم خود را نشان دهید . اینجا ایرانیانی ایستاده اند که دموکراتیک و آزاد فکر می کنند. افرادی که به ما تکیه می کنند و به شجاعت ما نیاز دارند. این افراد شجاعت خود را نشان داده اند ، از اینها صد ها هزار نفر جان و سلامتی خود را فدا کرده اند و نشان می دهند که جایگزینی برای این رژیم وجود دارد. اکنون بر عهده ماست که شجاعت مان را نشان دهیم.

مردم ایران و مقاومت سازمان یافته آنها قدرت غلبه بر این رژیم را دارند و این قدرت را دارند که این کشور را به یک دموکراسی پایدار تبدیل کنند که در جنگهای داخلی فرو نرود. اما ما برای آن به شجاعت نیاز داریم . بدون شجاعت و اراده، هیچ دیکتاتوری در جهان هرگز شکست نمی خورد.

مقاومت ایران با هدایت رئیس جمهور خانم مریم رجوی تاکنون شجاعت نشان داده است. خانم مریم رجوی با برنامه ۱۰ ماده ای خود تاکنون روشن کرده که ایران آینده چگونه می تواند باشد . مردم از همه فرهنگ ها و مذاهب و همه زمینه های زندگی در ایران این ابتکار را تشکیل می دهند . آنها ایران را به آینده ای بهتر و آزاد و دموکراتیک هدایت خواهند کرد . آینده ای که در آن ما می توانیم بدون دستان خون آلود با ایران تجارت کنیم , آینده ای خواهد بود که در آن می توانیم از یکدیگر یاد بگیریم ، آینده ای وجود خواهد داشت که هرکس می تواند آنطور که می خواهد زندگی کند

آینده در پیش روی ماست و اکنون در مقابل ما این آینده ایستاده است . فقط باید بگذاریم که این آینده شروع شود و بگذاریم که این آینده برای ما ، برای فرزندان ایران و برای صلح و آزادی در جهان شکوفا شود .

یک ایران آزاد دردسترس است .خوشحالم که می گویم : من یک اشرفی هستم .

ولفگانگ هولتس آپفل رییس انجمن حقوق بشری قیام مردمی ۱۷ ژوئن ۱۹۵۳ آلمان سخنران دیگر این گردهمایی بود وی در سخنان خود گفت:

بیش از ۴۰ سال است که جنایت علیه بشریت و نسل کشی علیه مجاهدین خلق، مخالفین اصلی در ایران، در جریان است. این مورد بارها توسط سازمانهای حقوق بشری مانند عفو بین الملل و لیگ حقوق بشر به ثبت رسیده است. حالا ما خواهان اقدام کشورهای غربی هستیم.

هیچ کس مجاز به سکوت، بی عملی و تنها نظاره گر بودن، نیست .

مجرمان، در حالی که جایشان بر روی صندلی اتهام می باشد، در ایران در حاکمیت هستند.

چرا چنین معضلی ؟ برای اینکه سیاست غلط در برابر ایران و سکوت همچنان ادامه دارد.

زمان آن فرا رسیده که به این سیاست پایان داده و سیاست کاملا جدیدی در پیش گرفته شود و ما نباید از اعمال هرگونه تحریمی دریغ کنیم.

دو روز پیش ، استرون استیونسون ، سیاستمدار اسکاتلندی ، اعلام کرد که علیه ابراهیم رئیسی در بریتانیا شکایت و وی را به جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

او درخواست حکم بازداشت علیه وی، مشابه حکم بازداشت علیه پینوشه، دیکتاتور شیلی، کرده است.

این ابتکاری شجاعانه ، مصمم و قابل تحسین می باشد. تمامی کشورهای دموکراتیک بایستی که برای جنایتکاران علیه بشریت، مانند رئیسی، ناامن شود. حکم بازداشت بین المللی، یک حکم مناسب است. او نباید از مصونیت برخوردار و بدون مجازات بماند.

آلمان و اروپا بایستی در این مورد اقدام کنند. ما این را به بی گناهان کشتار سال ۱۳۶۷ در ایران بدهکار هستیم.

خطاب به کشورهای غربی می گویم: ما باید در کنار میلیونها ایرانی بایستیم و نه در کنار ملایان. اروپا باید در سیاست خود، پس از بقدرت رسیدن رئیسی جلاد، تجدید نظر کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/daf458a3-fb61-4d42-9d90-2874c5455597"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات