728 x 90

مجاهد شهید ثریا سنماری

مجاهد شهید ثریا سنماری
مجاهد شهید ثریا سنماری
در تابلو پرشکوه عاشورای مجاهدین، صحنه‌های شورانگیز هر‌ بیننده‌یی را به ‌تحسین وا‌می‌دارد. وقتی نخستین تهاجمات پاسداران و مزدوران دشمن به‌پایگاه شهید اشرف و سردار خیابانی آغاز می‌شود در بحبوحه درگیری صدای دو کودک خردسال مصطفی رجوی و الهام جابرزاده ‌انصاری به‌گوش می‌رسد. در همین اثنا یکی از شیرزنان مجاهد مستقر در پایگاه به سرعت خود را به‌ کودکان می‌رساند، آنها را در آغوش می‌گیرد و خود را از میان رگبار‌های بلاانقطاع دشمن به ‌گوشه امن‌تری در پایگاه می‌رساند، او کودکان را در حمام می‌گذارد تا از آتش درگیری در امان باشند و سپس، بلادرنگ و با عزمی جزم هم‌چون شیری غران به‌سوی صحنه نبرد می‌شتابد، و با انبوه پاسداران و مزدوران دشمن به‌ نبرد می‌پردازد. این شیرزن قهرمان مجاهد خلق، مجاهد شهید ثریا سنماری است.
مجاهد شهید ثریا سنماری در سال1338در اصفهان متولد شد و تحصیلات دبیرستانی خود را در همان شهر گذراند. او پس از مدتی فعالیت در ارتباط با تشکیلات سازمان در اصفهان، به‌تهران منتقل می‌شود و مسئولیتهای مختلفی را در انجمن مادران مسلمان هوادار مجاهدین به‌عهده می‌گیرد. پس از مدتی، در پاییز59 به‌بخش حفاظت سازمان منتقل می‌شود. سرانجام خلوص و فدای ثریا او را در جوار ارزنده‌ترین گوهرها و قهرمانان شهید آزادی ایران‌زمین قرار داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0eafa0a5-4ed5-4440-8b6e-6d68358b69bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات