728 x 90

روزنامه حکومتی همشهری - اصلاح قیمتها! به بنزین هم خواهد رسید؟ ​

گرانی بنزین
گرانی بنزین

نوبت به بنزین هم می‌رسد؟

بنا به گزارش روزنامه حکومتی همشهری: ‏گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد ممکن است پس از اصلاح قیمت آرد، نوبت به روغن و پس از آن حامل‌های انرژی، به‌ویژه بنزین برسد.

به‌نظر می‌رسد برنامه دولت سیزدهم اصلاح تدریجی قیمت کالاهای اساسی مشمول ارز ۴۲۰۰تومانی بر اساس مصوبه قانونی مجلس خواهد بود ​ (روزنامه حکومتی همشهری آنلاین ۱۷اردیبهشت).

 

 

رسانه حکومتی: روزانه بیش از هزار میلیارد تومان یارانه کالاهای اساسی به جیب مردم ایران نمی‌رود، بلکه به جیب واردکنندگان می‌رود

روزنامه کیهان خامنه ای شنبه ۱۷ اردیبهشت، به گوشه ای از احتکار و قاچاق محصولات غذایی و دزدی های نجومی مافیای باندهای حکومتی که ماحصل آن گسترش افسارگسیخته فقر و فلاکت لشکرگرسنگان شده است اعتراف کرد.

کیهان نوشت :گفتنی است، دولت سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان تنها به گندم و آرد بخش صنعت یارانه می‌دهد که محصولات غذایی مانند ماکارونی، بیسکوییت و انواع شیرینی به قیمت پایین‌تری دست مردم برسد اما بررسی‌ها نشان داد که نه تنها این یارانه سر سفره مردم نرسید بلکه به‌صورت قاچاق یا صادرات محصولات یارانه‌دار از مرزها خارج شد..

‌‌‌‌‌‌‌‏درهمین رابطه خبرگزاری حکومتی ایسنا به نقل از احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و نماینده سابق مجلس رژيم نوشت : «روزانه بیش از هزار میلیارد تومان یارانه کالاهای اساسی به جیب مردم ایران نمی‌رود، بلکه به جیب واردکنندگان می‌رود و بخش زیادی از محصولات به شکل قاچاق از کشور خارج می‌شود.»
وی با اعتراف به کلان دزدیهای سران حکومتی افزود: «در دو هفته ابتدایی امسال ۲۵۰ درصد افزایش مصرف آرد داشتیم که نشان‌دهنده رانت و قاچاق آرد از کشور است
بخش زیادی از یارانه کالاهای اساسی به جیب همسایگان می‌رود و در سال گذشته ۳۳ درصد ارزش وزنی واردات کالاهای اساسی داشتیم که نشان‌دهنده قاچاق آن به خارج است چون مصرف مردم این‌قدر افزایش نیافته است.»
این رسانه حکومتی درباره وضعیت بازار روغن نوشت .. اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات روغن سبب شده که قیمت روغن در ایران نسبت به کشورهای دیگر حدود ۲۰ درصد کاهش داشته باشد و همین موضوع جذابیتی برای خروج این محصول از کشور و عرضه آن به کشورهای دیگر به‌صورت رسمی و غیررسمی ایجاد کرده است. در همین راستا به تازگی محموله بزرگی از قاچاق روغن خوراکی به مقصد کشورهای دیگر در جنوب ایران کشف شده است...( کیهان خامنه ای ۱۷ اردیبهشت).

 

 

اقتصاددان حکومتی : افرادی که بر مسند قدرت هستند نیز همان‌هایی هستند که کشور را به گروگان گرفته‌اند

جراحی یا سلاخی عنوان روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۷ اردیبهشت است که به نقل ازاقتصاددانان حکومتی به از هم پاشیدگی دولت شکست خورده و فلج شده رییسی جلاد اعتراف می کنند و به پیامدهای خطرناک اجتماعی آن هشدار میدهند.  

جهان صنعت با اعتراف به گرانی های سرسام آور که ماحصل آن گسترش افسارگسیخته فقر و فلاکت اقشار مردم شده است نوشت: .. واقعیت‌های اقتصادی نشان می‌دهد که اقتصاد ایران ار زمان روی کار آمدن دولت ابراهیم رییسی نه تنها به مرحله باثباتی نرسیده بلکه هر روز شاهد افزایش نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در همه لایه‌های اقتصادی هستیم. آمارها همگی نشان می‌دهند که گرانی به جزء لاینفک اقتصاد تبدیل شده و همه اقلام مصرفی و ضروری طی مدت یاد شده به چند برابر قیمت اولیه خود رسیده‌اند. بسیاری از گروه‌های درآمدی توان خرید برخی اقلام از قبیل گوشت و برنج را ندارند و طبقات متوسط نیز به سمت طبقات فقیر ریزش کرده‌اند.
یوسفی اقتصاددان حکومتی با اعتراف به این ازهم پاشیدگی در این باره گفته است : .. بی‌برنامگی دولت در مسیر اجرای این تصمیم تنها به نایاب و کمیاب شدن کالاها و عرضه آنها با قیمت‌هایی چند برابر قیمت اولیه همراه شده است. بنابراین به نظر می‌رسد دولت با شعار جراحی اقتصادی به جای آنکه منجر به انجام اصلاحات ساختاری شود در حال زخم زدن بر بدنه اقتصاد کشور است که برآیند این مساله نیز جز تداوم افزایش قیمت‌ها، گرانی‌های جدید، ریزش طبقات درآمدی و تعمیق فقر نخواهد بود..
افرادی که بر مسند قدرت هستند نیز همان‌هایی هستند که کشور را به گروگان گرفته‌اند و در این شرایط به جای بهبود شرایط باید خودمان را برای بدتر شدن وضعیت اقتصادی در آینده آماده کنیم.. (روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۷ اریبهشت).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb40b844-b767-4733-8b8e-04c767e34f83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات