728 x 90

رسانه بلژیکی هت لاتسته نیوز: انتقاد شدید ایالات متحده از مبادله قریب‌الوقوع زندانیان بین بلژیک و رژیم ایران

رندی وبر، نماینده  کنگره آمریکا در تگزاس
رندی وبر، نماینده کنگره آمریکا در تگزاس

رسانه بلژیکی هت لاتسته نیوز با درج پیام ویدئویی رندی و بر عضو کنگره آمریکا نوشت: رندی وبر، نماینده جمهوریخواه تگزاس، در ویدئویی که صبح امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، مبادله زندانیان بین بلژیک و رژیم ایران را محکوم کرد و گفت: من در شوک هستم.

اسداله اسدی که در سفارت رژیم ایران در اتریش کار می‌کرد. یکی از عوامل سرویس مخفی ایران نیز بوده است. در سال۲۰۱۸ او یک زن و شوهر را برای انجام یک حمله با بمب به گردهمایی بزرگ اپوزیسیون ایران در نزدیکی پاریس استخدام کرد. اسدی در بهمن‌ماه سال گذشته به همین دلیل در کشورمان به ۲۰سال زندان محکوم شد.

هت لاتسته نیوز می‌افزاید: در ابتدا، دولت این موضوع را رد کرد که مبادله‌ای در نظر گرفته شده است. در اوایل امسال محتاطانه گفت: «هیچ چارچوب قانونی برای تبادل زندانیان وجود ندارد». اما در هفته آینده لایحه تبادل زندانیان در مجلس بررسی خواهد شد

رندی وبر، نماینده آمریکا در تگزاس، گفت: "من از این‌که دولت بلژیک با بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان معامله کرده است و قصد دارد یک تروریست ایرانی را به ایران بازگرداند تا بتواند نقشه‌های تروریستی بیشتری را طراحی کند، شوکه شده‌ام."

وبر با عصبانیت می‌گوید: «این نباید اتفاق بیفتد. من از رئیس مجلس نمایندگان بلژیک و همه نمایندگان پارلمان بلژیک می‌خواهم که اجازه ندهند تروریست‌ها به لانه‌های تروریستی خود بازگردند. در صورت تصویب، این توافق شرم‌آور بلژیک را به پناهگاه امن تروریسم تبدیل خواهد کرد. این نه تنها اشتباه است، بلکه غیراخلاقی است. این امر اروپا و آمریکا را ناامن و به هدفی عالی برای تروریسم بیشتر در دست رژیم ایران تبدیل خواهد کرد.(هت لاتسته نیوز ۱۳تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c0bd3ed-e207-4ee6-b884-94272c60005c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات