728 x 90

رئیس پارلمان اروپا: سپاه پاسداران که مسئول اعدامها و در زنجیر نگه‌داشتن مردم است باید مورد حسابرسی قرار بگیرند

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا
روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا

رئیس پارلمان اروپا:

سپاه پاسداران که مسئول اعدامها و در زنجیر نگه‌داشتن مردم است

باید مورد حسابرسی قرار بگیرند

 

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با اولف کریسترشن، نخست وزیر سوئد بر ضرورت حسابرسی از سپاه پاسداران رژیم آخوندی تأکید کرد و گفت:

«آن چه به سپاه پاسداران ایران مربوط می‌شود، کسانی که مسئول اعدامها هستند، کسانی که ترجیح می‌دهند مردم آزاد را برای همیشه در زنجیر نگه دارند، کسانی که پهپادهای مورد استفاده برای کشتن اوکراینی‌ها را تأمین می‌کنند، این افراد باید مورد حسابرسی قرار بگیرند. به همین دلیل است که ما در اینجا در پارلمان خواستار تحریم‌های بیشتری شده‌ایم. زیرا ما می‌خواهیم هر چه بلندتر بگوییم که این افراد (معترض) جوان تاریخ‌ساز خواهند بود. و در حالی‌که آنها این کار را می‌کنند، ما در کنار آنها خواهیم ایستاد».

در این کنفرانس اولف کریسترشن نخست‌وزیر سوئد نیز گفت: ما طبعاً کاری را که رژیم ایران انجام می‌دهد قویاً محکوم کرده‌ایم و ما از کارهایی که تاکنون اتحادیه اروپا در این زمینه انجام داده است، راضی هستیم. (سایت کمیسیون اروپا ۲۷دی)

 

رئیس کمیسیون اروپا

از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی حمایت می‌کنم

 

اورسولا فوندر لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز سه شنبه ۲۷دی گفت از قرار دادن سپاه پاسداران رژیم ایران در فهرست سازمانهای تروریستی حمایت می‌کند. وی این سخنان را در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس بیان کرد و این اقدام را واکنشی به نقض وحشیانه حقوق‌بشر توسط رژیم ایران توصیف کرد. وی افزود: «واکنش رژیم ایران [نسبت به معترضان] وحشیانه و تنفرانگیز است و حقوق اساسی بشر را زیر پا می‌گذارد... . در واقع ما به‌دنبال آماده کردن دور جدیدی از تحریم‌ها علیه این رژیم هستیم و من از گذاشتن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی حمایت می‌کنم. چندین وزیر نیز این درخواست را دارند و من فکر می‌کنم حق با آنهاست».(رویترز ۲۷دی)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76e0ec07-5444-489f-aaf7-1439c3282ffd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات