728 x 90

رئیس اتاق بازرگانی رژیم در تهران: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شده‌ است

بحرانهای اقتصادی در  رژیم آخوندی
بحرانهای اقتصادی در رژیم آخوندی

خوانساری رئیس اتاق بازرگانی رژیم در تهران اعتراف کرد: میانگین قیمت خرید مسکن در تهران در ۵سال از ۴میلیون تومان (۱۳۹۵) به ۳۲میلیون تومان در آبان۱۴۰۰ رسید و طی یک دهه۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شد و نرخ تورم از اسفند گذشته از ۳۶/۴درصد به ۴۴/۴درصد امسال رسید. تجمیع انبوه مشکلات باعث شده تا هر از چندی در یک نقطه و شهری از کشور شاهد اعتراضات مردمی و شکل‌گیری نارضایتی‌های اجتماعی باشیم؛ روزی در اصفهان شاهد تجمع کشاورزان و مردم هستیم و روزی دیگر شهرهای خوزستان و چهارمحال بختیاری و... شاهد اعتراضات است. (روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد ۲۹آذر)

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۲۹آذر نیز با هشدار نسبت به حذف دلار ۴۲۰۰تومانی با عنوان «شمشیر آخته و دولبه حذف دلار ۴۲۰۰تومانی» نوشت: در صورتی که ایرانیان بدانند قرار است سال۱۴۰۱ با سونامی قیمت خوراکی‌ها در کنار افزایش همه انواع کالاها یک‌سره به بالا پرتاب شوند و قدرت خرید آنها باز هم روندی کاهنده پیدا کند معلوم نیست چه واکنشی نشان می‌دهند.

 

روزنامه سپاه پاسداران (جوان) ۲۹آذر هم نوشت: نابرابری و تبعیض‌های برخاسته از نظامهای فرسوده اداری و زیاده‌خواهی‌های برخی، خطر استحاله نظام را هم در پی خواهد داشت.

 

دولت رئیسی برای اجرای قول پوشالی خود مبنی برای ساخت یک میلیون مسکن ظرف یک سال، به سیاست خائنانه تهاتر نفت برای ساخت مسکن متوسل شده است.

دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس ارتجاع در این باره گفت: قرار شده است جهت تأمین منابع مالی نهضت ملی مسکن (وعده رئیسی مبنی بر ساخت سالانه ۱میلیون مسکن) نفت و یا منابع معدنی ایران با اقدامات پیمانکاری شرکت‌های چینی و ترک تهاتر شود!

آش این تصمیم خیانت‌بار آن‌چنان شور بود که یک روزنامه حکومتی هم نوشت: پس از گذشت سال‌ها و پیشرفت‌های متعدد در عرصه عمران در یک عقبگرد عجیب به دوران قاجار بازگشتیم! چوب حراج به سرمایه‌های ایران جهت عملیاتی کردن وعده عجیب و غیرممکن ساخت یک میلیون مسکن هرگز پذیرفته نیست. (روزنامه حکومتی مستقل ۲۹آذر)

 

روزنامه وطن امروز ۲۹آذر از باند رئیسی جلاد نیز با هشدار به پیامدهای این تصمیم وطن‌فروشانه نوشت: با واردات مصالح ساختمانی خارجی، کارخانجات داخلی تعطیل شده و هزینه ساخت‌وساز به‌علت افزایش هزینه حمل و‌نقل حتی بیشتر شود، لذا به‌نظر می‌رسد با توجه به حساسیت و اهمیت این اقدام باید همه جوانب آن به شکل کارشناسی بررسی شود.

 

روزنامه حکومتی مستقل ۲۹آذر در توصیف باندهای مافیایی حکومتی اذعان کرد: مافیایی که سال‌هاست بر روی یارانه میلیاردی مطبوعات کشور چمبره زده است ثروت و قدرت سیاسی دارد، چاپخانه اختصاصی و انبارهای مملو از کاغذ دولتی دارد و با امپراطوری کاغذی خود، رقبای مطبوعاتی را حذف می‌کند، رانت‌خواری می‌کند، تجارتخانه مخفی دارد و در اندک زمانی به ثروتهای پیدا و پنهان دست می‌یابد. ردپای نفوذ و مداخله‌ٔ این جماعت، در رتبه‌بندی مطبوعات و تقسیم یارانه با خواست و اراده‌ٔ گروهی خاص، به‌وضوح آشکار خواهد شد.

 

کیهان خامنه‌ای ۲۹آذر آب پاکی روی دستان سهامداران بورس ریخت و اعلام کرد: در منطق اقتصادی درست، دولت قرار نیست تضمین‌کننده سود دائمی سهامداران، از جیب بقیه مردم به قیمت نابودی آینده باشد.

این نوشته وقیحانه ورق‌پاره ولی‌فقیه ارتجاع با واکنش شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96dff7a9-e5a4-4c62-83a7-b6e75102350e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات