728 x 90

-

قاتل شاپور بختیار آزاد شد و به ایران رفت

-

تروریست علی وکیلی راد که به جرم  عمل تروریستی در زندان فرانسه به سر میبرد, آزاد شد
تروریست علی وکیلی راد که به جرم عمل تروریستی در زندان فرانسه به سر میبرد, آزاد شد
علی وکیلی راد، قاتل شاپور بختیار، روز سه‌شنبه، دو روز بعد از آزادی کلوتیلد ریس آزاد شد. به نوشته روزنامه لیبراسیون رئیس دادگاه جنایی، قبل از قرائت گزارش پزشکی قانونی در مورد نحوه قتل شاپور بختیار، از فرزندان نخست‌وزیر سابق، که بالغ هم بودند، خواست از دادگاه خارج شوند.
زیرا به‌گفته وکیل مدافع شاکی خصوصی، گزارش مذکور ”شرح یک قصابی کامل بود“ . ازسه قاتل، تنها علی وکیلی‌راد در اوت ۱۹۹۱ دستگیر شد، و سه سال بعد به حبس ابد محکوم شد که باید هجده سال حداقل در زندان می‌ماند.

بعد از انقضای این مدت، علی وکیلی راد، روز سه‌شنبه به تهران برگشت. روز دوشنبه بریس ارتفو وزیر کشور فرانسه، حکم اخراج قاتل چاقوکش را صادر کرد، امری که به دادگاه اجازه داد امروز او را آزاد کند.

لیبراسیون با سوتیتر کنایه آمیز «دلیل دولتی»، سخنان دومینیک پایه، وزیر کشور را در مورد این که معامله‌ای در کار نبوده است، رد کرده و آزادی علی وکیلی‌راد را با آّزادی قاتلان دکتر کاظم رجوی مقایسه کرده است:   «دومینیک پایه ظاهرا فراموش می‌کند که پاریس در وزارت خارجه‌های غربی به شکلی ناهنجار به‌خاطر آزاد کردن تروریستهای محکوم شده، بر اساس صرفا منافع دولتی، مشهور است. برجسته‌ترین مورد نیز رها کردن دو قاتل ایرانی کاظم رجوی، مخالف ایرانی در شب سال نو است،   آنها در نوامبر ۱۹۹۲ در پاریس دستگیر شده بودند و سوئیس، کشوری که سوءقصد در آن رخ داده بود خواهان استردادشان بود. شارل پاسکوا که در آن زمان وزیر کشور بود هیچ توضیحی نداد و بدین ترتیب خشم و سرزنش مسئولان سوئیسی را بر انگیخت. قبل از آن نیز میتران انیس نقاش، تروریست پرو ایرانی لبنانی، فرمانده اکیپ کماندویی ۵ نفره‌ای را عفو کرده بود که در ژوئیه ۱۹۸۰ تلاش کرده بود شاپور بختیار را به قتل برساند. دو فرانسوی در این سوءقصد کشته شده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1841ae03-e936-4ee6-94ea-66e7d3038258"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات