728 x 90

دیدار نخست وزیران لهستان، چک و اسلوونی از کی‌یف تحت محاصره

کی‌یف پایتخت اوکراین
کی‌یف پایتخت اوکراین

سایت یورا اکتیو روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند از دید را نخست وزیران لهستان، چک و اسلوونی از کی یف تحت محاصره خبر داد و این‌که آنها با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین در کیف پایتخت این کشور دیدار کنند. .

این سفر غافلگیرکننده که به‌عنوان نمایش همبستگی با اوکراین انجام می‌شود، در بحبوحه حملات مرگبار روسیه به پایتخت اوکراین، که تقریباً توسط نیروهای مسکو محاصره شده است، انجام می‌شود

طبق اعلام رسمی دفتر دولت لهستان، این سفر با توافق رئیس شورای اروپا، چارلز میشل و رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، سازماندهی شد.

در این بیانیه آمده است: هدف از این سفر تأیید حمایت بی‌چون و چرای کل اتحادیه اروپا از حاکمیت و استقلال اوکراین و ارائه بسته گسترده‌ای از حمایت از دولت و جامعه اوکراین است. 

سفر ماتئوش موراویتسکی از لهستان، پتر فیالا از چک و یانز یانشا از اسلوونی به سازمانهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل اعلام شده است.

موراویسکی با اعلام این سفر در فیس‌بوک نوشت: اروپا باید استقلال اوکراین را تضمین کند و اطمینان حاصل کند که این کشور آماده کمک به بازسازی است.

موراویسکی سخنان لخ کاچینسکی، رئیس‌جمهور سابق لهستان در سال۲۰۰۸ در تفلیس پایتخت گرجستان زمان حمله روسیه به این کشور را یادآوری کرد: لخ کاچینسکی گفته بود، «امروز گرجستان، فردا اوکراین، پس فردا کشورهای بالتیک، و بعداً شاید زمان کشور من، برای لهستان فرا رسیده باشد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/436798a9-ab5a-4954-9281-173dbc9f8701"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات