728 x 90

دژخیم علی ربیعی سخنگوی اطلاعاتی روحانی و آش شور شده اعتراف‌گیری اجباری از دو دانشجوی نخبه

ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی
ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی
  • سؤال خبرنگار رژیمی از علی ربیعی: نشست با دعوت و هماهنگی وزارت اطلاعات برقرار شده و در این نشست یک جور بازجویی عمومی از آنها اتفاق افتاده!.
  • علی ربیعی: این دو به‌هرحال متهم هستند، با صلاح دید مقام قضایی و هدف آگاهی بخشی صورت گرفته یک نوع اقناعی برای دانشجویان بود ولی من از کّم و کیف آن خبر ندارم.

نشست خبری سخنگوی دولت آخوند روحانی ۳۱تیر ۹۹:

خبرنگار: «هفته گذشته یک نشستی برگزار شد به میزبانی دستگاه قضا، مدعوینی از دانشگاه شریف که گویا نشست در کاخ دادگستری برگزار شده آقای علی یونسی و امیر حسین مرادی در این نشست حضور داشتند و در واقع گفته می‌شود که این نشست با دعوت و هماهنگی وزارت اطلاعات برقرار شده رفتاری که در این نشست به روایت تشکل‌های دانشجویی که این نشست را روایت کردند گفته شده که رفتاری مشابه با رفتارهای صدا و سیما با متهمین که هنوز دادگاهی نشدند صورت گرفته و یک جور بازجویی عمومی از آنها اتفاق افتاده، آن هم در شرایطی که نه اجازه دارند خانواده‌هایشان را ببینند و نه وکلایشان تو آن جلسه حضور داشتند، با توجه به این‌که جرمی هم که در واقع متوجه آنها هست، اتهامی که متوجه آنها هست سنگین است و احتیاج به حضور وکیل بوده تو آن نشست و اصلاً ماهیت این نشست هم خیلی عجیب و جدید است. می‌خواستم بفرمایید که آیا اساساً این مسئولیت به‌عهده وزارت اطلاعات بوده و اگر نه آیا دولت برای ورود به این موضوع برنامه‌ای دارد یا نه؟»

علی ربیعی سخنگوی دولت: «این دو به‌هرحال متهم هستند فعلاً من در حد همین اتهام دارم بحث می‌کنم دانشجوی دانشگاه شریف بودند بچه‌های شریف بودند، درخواست اینجور که به من گفتند درخواست دانشجویان شریف بوده که رو در رو بشوند با این افراد، این درخواست اینها بوده و برای رفع ابهامشان با صلاح دید مقام قضایی و هدف آگاهی بخشی این اقدام صورت گرفته، این‌که در کمّ و کیف آن چه گذشته من اطلاعاتی ندارم، قطعاً اونجور که اعلام شد گفتند این برای این‌که یک نوع اقناعی برای دانشجویان صورت بگیرد این کار صورت گرفته، ولی من از کّم و کیف آن خبر ندارم».

یادآوری می‌شود که به‌دنبال کارزار بین‌المللی دو ماهه برای آزادی دو دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف، خبرگزاری سپاه پاسداران پنجشنبه‌شب ۲۶تیر یک ”شو“ اطلاعاتی را در قضاییهٔ جلادان که در روز ۲۳تیر برگزار شده بود با حضور این دو دانشجو با حضور انجمنهای اسلامی و بازپرس و بازجو گزارش کرد که هدفی جز فشار و اعتراف‌گیری اجباری ندارد.

خانم رجوی بار دیگر تأکید کرد ملل متحد و شورای حقوق‌بشر بایستی رژیم را وادار کنند بازدید یک هیأت بین‌المللی از زندانهای رژیم و دیدار با این دانشجویان و سایر دستگیر شدگان را بپذیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fce2a813-8a84-4e75-bf0c-5c926cc35382"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات