728 x 90

دومین روز اعتصاب کارگران در پالایشگاههای آبادان، ماهشهر، قشم، پارسیان، و پارس جنوبی

کارگران پالایشگاههای آبادان، پالایشگاه جفیر در نزدیکی اهواز، پالایشگاه نفت سنگین قشم و کارگران فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی در کنگان روز یکشنبه برای دومین روز متوالی در اعتراض به شرایط سخت کار، فقدان حداقل امکانات ایمنی و رفاهی، عدم پرداخت حقوق و مزایا اعتصاب کردند.

کارگران فاز ١۴ شرکت ای جی در میدان گازی عسلویه، و پتروشیمی بوشهر (شرکت سینا صنعت احمد پور در منطقه گازی عسلویه) و کارگران پتروشیمی پارس فنل عسلویه نیز به کارگران اعتصابی پالایشگاهها در شهرهای مختلف پیوستند. کارگران این سه شرکت نیز اعتصاب خود را از روز شنبه آغاز کرده‌اند.

کارگران اعتصابی خواستار تأمین امنیت شغلی، لغو قراردادهای سفید امضاء، پرداخت دستمزدهای معوقه و هم‌چنین افزایش سطح دستمزدهای خود می‌باشند.

در قشم مأموران یکان ویژه روز یکشنبه در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی در محل پالایشگاه مستقر شدند.

کمیسیون کار شورای ملی مقاومت ایران خواهان حمایت همه زحمتکشان به‌ویژه عموم نفت‌گران از کارگران اعتصابی برای احقاق حقوق آنان گردید.

دومین روز اعتصاب کارگران پالایشگاه آبادان

روز یکشنبه ۱۲ مرداد، دومین روز اعتصاب کارگران پالایشگاه آبادان در اعتراض به کم بودن حقوق ادامه یافت.

گزارشگر:

«اعتراض برای حقوق.پالایشگاه آبادان . فعلاً دارند جمع می‌شوند. اول صبحه»

اعتصاب به عسلویه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی هم رسید!

کارگران پالایشگاه نفت سنگین قشم دومین روز اعتصاب را برگزار کردند.

روز شنبه ۱۱مرداد ۹۹، کارگران و کارکنان در پالایشگاههای آبادان و ماهشهر و پالایشگاه نفت سنگین قشم و پالایشگاه پتروشیمی پارسیان در لامرد فارس و فاز ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی در کنگان (بوشهر)، در اعتراض به شرایط سخت کار، فقدان حداقل امکانات ایمنی و رفاهی و پرداخت نشدن چندین ماه حقوق و مزایا دست از کار کشیده و اعلام اعتصاب کردند.

در یک اطلاعیه کارگران، خیانتکاران اعتصاب‌شکن لعنت شده و تصریح شده است که اسامی آنها در دور بعدی مبارزه کارگران منتشر خواهد شد.

روز چهارشنبه ۸مرداد نیز کارگران و کارکنان میدان نفتی آزادگان شمالی، در اعتراض به پایین بودن دستمزدها دست از کار کشیدند. این اعتصاب پس از آن صورت گرفت که مدیر اجرایی میدان نفتی آزادگان بخشی از کارکنان و کارگران را به اخراج تهدید کرد.

خانم مریم رجوی با درود به اعتصابگران پالایشگاههای آبادان، قشم، پارسیان، لامرد، ماهشهر و پارس جنوبی، تأکید کرد کارگران ستمدیده برای اعادهٔ حقوق به تاراج رفته توسط رژیم ضدکارگری آخوندی بپا خاسته‌اند.

خانم رجوی خاطرنشان کرد: رژیم با قراردادهای ظالمانه تسمه از گرده زحمتکشان و کارگران می‌کشد و حقوق ناچیز آنها را هم پرداخت نمی‌کند. سرمایه‌های کشور را در پروژه‌های اتمی و موشکی و تروریسم هدر می‌دهد یا چپاول می‌کند و روانه حساب‌های بانکی عوامل خود و خانواده‌های آنها در خارج کشور می‌کند.

خانم رجوی خواهان حمایت عمومی از اعتراض و اعتصاب کارگران برای اعادهٔ حقوق پایمال شده آنان گردید.

کنگان.دومین روز اعتصاب کارگران و کارکنان در پالایشگاه فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی - 0

کنگان.دومین روز اعتصاب کارگران و کارکنان در پالایشگاه فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی - 1

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7f474a4-991b-44fe-af27-5f6b4d15847f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات