728 x 90

درگذشت دکتر آلن گِرسون، عضو هیات وکلای مجاهدین درآمریکا

درگذشت دکتر آلن گِرسون عضو هیات وکلای مجاهدین درآمریکا
درگذشت دکتر آلن گِرسون عضو هیات وکلای مجاهدین درآمریکا

با کمال تأسف مطلع شدیم که دکتر آلن گرسون، معاون پیشین مدیرکل وزارت دادگستری آمریکا، استاد حقوق جنایی و قانون اساسی و حقوق علوم قضایی و عضو هیأت وکلای مجاهدین در کارزار درهم‌شکستن برچسب تروریستی علیه مجاهدین در آمریکا، صبح یکشنبه در واشنگتن درگذشت.

 

وی در زمره نویسندگان قانون ضدتروریسم آمریکا و در سال ۱۳۸۲ مشاور ارشد هیأت نمایندگی آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل ‌متحد بود و به‌دلیل سابقه فعالیت‌های حرفه‌ای در وزارت دادگستری آمریکا، مشاورتهای ارزشمندی را در کارزار درهم‌شکستن برچسب ارتجاعی-استعماری تروریستی آمریکا در اختیار تیم وکلای مجاهدین قرار داد و در تدوین لوایح مختلفی که از سوی مجاهدین به دادگاه ارائه گردید، به‌ویژه شکایت مندیمس از وزارت‌خارجه آمریکا، نقش بسیار مؤثر و تعیین‌کننده‌ای داشت.

 

فعالیت‌های دکتر آلن گرسون، تنها به زمینه‌های حقوقی محدود نمی‌شد. او در دوران پایداری مجاهدین در اشرف و لیبرتی در برابر حملات و جنایات ضدبشری رژیم آخوندی، نقش به‌سزایی را در دفاع از حقوق آنان به‌عنوان یکی از اعضای هیأت‌رئیسه کمیته بین‌المللی حقوقدانان ایفا کرد.

 

در فردای حمله وحشیانه مزدوران رژیم آخوندی به اشرف در ۶ و ۷مرداد، دکتر آلن گرسون در جمع اشرف‌نشانان متحصن در مقابل کاخ‌سفید حاضر شد و ضمن محکومیت این جنایت رژیم آخوندی و دست‌نشاندگانش در عراق، دولت آمریکا را به یاپیبندی به تعهداتش در حفاظت از اشرفیان فراخواند.

 

دکتر گرسون با شرکت در جلسات و سمپوزیوم‌های متعدد در کنگره و سنای آمریکا و در گردهمایی‌های سالانه مقاومت ایران شرکت می‌کرد و مقالات متعددی را در دفاع از مجاهدین و در افشای شیطان‌سازی دیکتاتوری تروریستی آخوندها علیه مجاهدین به رشته تحریر درآورد.

 

خانم مریم رجوی درگذشت دکتر آلن گرسون، استاد حقوق در دانشگاه نیویورک و معاون پیشین مدیرکل دادگستری آمریکا را که از اعضای هیات وکلای مجاهدین در دادگاههای آمریکا بود تسلیت گفت و افزود: «دکتر آلن گرسون در یکی از بزرگترین جنگهای حقوقی و سیاسی مقاومت ایران در حذف برچسب تروریستی شرکت و نقش به‌سزا داشت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/510e5d20-2fb4-4010-b16a-337c596aa7c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات