728 x 90

دبیرکل سازمان ملل متحد: حق مردم فلسطینی برای ایجاد کشور خود باید توسط همه به‌رسمیت شناخته شود

آنتونیو گوترز
آنتونیو گوترز

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه ۳۰دی، در نشست سران جنبش غیرمتعهدها در اوگاندا درباره بحران جنگ در غزه گفت: «حق مردم فلسطینی برای ایجاد کشور خود باید توسط همه به‌رسمیت شناخته شود و خودداری از پذیرش راه‌حل دو کشوری برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و نفی حق داشتن کشور برای مردم فلسطینی، غیرقابل قبول است».

وی در اوگاندا از موضع نخست‌وزیر اسراییل در مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطینی انتقاد کرد و افزود: «اصرار بر این تصمیم باعث تشدید اختلاف‌ها شده و افراط‌گرایان را جسورتر می‌کند و چنین موضعی درگیریهای جاری را که به تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی تبدیل شده است، طولانی خواهد کرد».
خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در بیانیه پایانی روز شنبه خود مدعی شدند حمله اسراییل به حماس پس از حملات تروریستی این گروه به اسراییل در ۷ اکتبر «تجاوز نظامی غیرقانونی اسراییل به نوار غزه» است و خواستار برقراری آتش‌بس فوری در منطقه شدند. 
سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها خواستار «استقلال و حاکمیت کشور فلسطینی با پایتختی اورشلیم یا بیت‌المقدس شرقی به‌منظور دستیابی به راه‌حل دو کشوری» شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f571771e-89fb-41a5-8569-31b74dc02121"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات