728 x 90

دادستان کل اردبیل: نفس کشیدن زندانیان سیاسی - امنیتی حرام است

زندان مرکزی اردبیل
زندان مرکزی اردبیل

دادستان جنایتکار کل استان اردبیل به جای آزادی و به مرخصی فرستادن زندانیان سیاسی، نفس کشیدن را نیز بر آنان حرام دانست.

روز شنبه ۱۰فروردین‌ماه ۹۹، عبدالله طباطبایی دادستان کل اردبیل حین بازرسی از زندان مرکزی این شهر به زندانیان سیاسی تبعیدی این زندان گفت: «نفس کشیدن زندانیان سیاسی و امنیتی هم حرام است».

بر اساس گزارشهای رسیده روز دوشنبه ۱۰فروردین‌ماه ۹۹، هیأتی شامل عبدالله طباطبایی دادستان دژخیم استان اردبیل، عتباتی رئیس کل دادگستری این استان و شمار دیگر از جلادان به زندان مرکزی اردبیل رفته و اقدام به بازدید از بندها کردند.

آنها به بند ۷ این زندان که زندانیان سیاسی در آن محبوس هستند، رفته و از یکی از زندانیان سیاسی بلوچ اتهام وی را سؤال کردند. وی در پاسخ گفت که اتهام وی اقدام علیه امنیت ملی بوده است.

دادستان پس از شنیدن اتهام وی پاسخ داد: «نفس کشیدن زندانیان امنیتی و سیاسی نیز حرام است چه برسد به مرخصی آنها».

این پاسخ گفته‌های سلف عقیدتی وی لاجوردی در دهه شصت را یادآوری می‌کند که همه زندانیان سیاسی را مستحق اعدام می‌دانست.

 

لازم به ذکر است که ویروس کرونا در زندان مرکزی اردبیل شیوع پیدا کرده و تاکنون تعداد زیادی از زندانیان این زندان به این بیماری مبتلا شده‌اند. حداقل ۲تن از زندانیان این زندان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

شایان ذکر است که تعدادی از زندانیان سیاسی تبعیدی بلوچ و اهوازی در این زندان محبوس بوده و در معرض بیماری کرونا قرار دارند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/253dd2fb-c5c5-4d23-b082-83da81d47b37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات