728 x 90

خبرگزاری فرانسه: وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داد در صورت تسلیم نشدن تهران، به سمت «طرح B» پیش می‌رود

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه دوم فروردین نوشت: خوش‌بینی آمریکا نسبت به توافق برای بازگرداندن توافق ۲۰۱۵ برای محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران کمتر شده است.

وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه هشدار داد در صورت عدم تسلیم شدن تهران، به سمت «طرحB» پیش می‌رود... مقامات آمریکایی گفتند که فکر می‌کنند با تهران پس از جشن یکشنبه نوروز، سال نو ایرانی، به توافقی دست خواهد یافت.
اما آن لحن ناگهان روز بعد تغییر کرد. پرایس روز دوشنبه گفت: «می‌خواهم واضح بگویم که توافق نه قریب‌الوقوع است و نه قطعی است» و روز سه‌شنبه، در حالی که از گفتن این‌که گفت و گوها به بن‌بست رسیده خودداری می‌کرد، پرایس گفت که اگر توافقی حاصل نشود و برنامه‌های ادعایی رژیم ایران برای توسعه تسلیحات هسته‌یی متوقف نشود، ایالات متحده برنامه‌های اضطراری دارد.


خبرگزاری فرانسه نوشت: پس از جلسه سه‌شنبه راب مالی، مذاکره‌کننده اصلی برجام در وزارت امور خارجه، سناتور ارشد جمهوری خواه جیم ریش به‌شدت انتقاد کرد. او با فراخواندن بایدن به خروج از مذاکرات گفت: «من از امتیازاتی که این دولت در نظر دارد برای آرام کردن رژیم ایران در نظر گرفته وحشت دارم». او گفت: «توافقی که ۹۰ تا ۱۳۰میلیارد دلار کاهش تحریم‌ها را فراهم می‌کند، تحریم‌ها را علیه بدترین تروریستها و مجرمان حقوق‌بشر ایران کاهش می‌دهد و سپاه را حذف می‌کند، از منافع امنیت ملی ما حمایت نمی‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83effb25-fe8b-43c6-9c21-ff24998967bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات