728 x 90

تیم لندرکینگ: ضرورت بازگشت دولت یمن به عدن در سریع‌ترین زمان ممکن

تیم لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا به عربستان
تیم لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا به عربستان

دفتر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نوشت: تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور یمن، روز ۱۸ژوئن از سفر به عربستان سعودی بازگشت. فرستاده ویژه لندرکینگ در این سفر با مقامات دولتهای جمهوری یمن و عربستان سعودی و هم‌چنین نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن مارتین گریفیث و پنج عضو دائمی شورای امنیت ملل متحد ملاقات کرد. در این ملاقاتها فرستاده ویژه لندرکینگ به ضرورت بازگشت دولت یمن به عدن در سریع‌ترین زمان ممکن اشاره کرد و اهمیت پیشرفت سریع در توافق‌نامه ریاض را برجسته کرد.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا نوشت: فرستاده ویژه لندرکینگ تازه‌ترین تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس جامع و سراسری، از جمله فوریت تنش‌زدایی در درگیریها در مأرب را مورد بحث قرار داد و بر اهمیت جریان آزاد کالا به‌ویژه سوخت از طریق بندر حدیده و سراسر یمن تأکید کرد.

فرستاده ویژه هم‌چنین با مقامات عمانی در مورد سفر اخیرشان به صنعا گفتگو کرد و بار دیگر بر قدردانی ایالات متحده از تلاشهای عمان در تشویق تلاشهای صلح در یمن تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/048394c0-9b67-4c56-9506-f13994f29292"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات