728 x 90

تلگراف: وقت آن است که شبکه «مؤسسات فرهنگی تهران» را ریشه‌کن کنیم

انگلستان
انگلستان

روزنامه تلگراف انگلستان روز ۹بهمن طی مطلبی با عنوان شبکه «مؤسسات فرهنگی» ایران در انگلستان باید بسته شود، نوشت: رژیم تهران شهروندان انگلیسی را در داخل تهدید می‌کند و باید اقدامات بیشتری برای مبارزه با این تهدید انجام شود.
در این مطلب که به‌قلم ایوور رابرتس سفیر سابق بریتانیا در یوگسلاوی و ایرلند و ایتالیا نوشته شده است آمده است: دولت انگلستان بالاخره تصمیم گرفت در مقابله با تروریسم تهاجمی ایران که در خاک بریتانیا انجام می‌شود، سختگیرانه عمل کند. اما آیا داونینگ استریت مشرف به شبکه‌یی از نهادهای فرهنگی افراطی هست که از معرض دید عموم پنهان شده‌اند؟
در هفته‌های آینده، انگلستان ممکن است مخوف‌ترین سازمان نظامی ایران، سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار دهد.
کن مک کالوم، مدیر کل ام.آی.فایو (MI۵) اخیراً تأیید کرد که مأموران ایرانی برای ۱۰حمله در خاک انگلستان در سال۲۰۲۲ طراحی کردند، از جمله توطئه‌هایی برای ربودن و قتل افراد انگلیسی یا ساکن در بریتانیا.
تعیین سپاه به‌عنوان گروه تروریستی، اقدامی ستودنی و ضروری است. با این حال، این حرکت به تنهایی برای خفه کردن کارزار ترور و ارعاب که این رژیم دارد کافی نخواهد بود. زیرساختهای عملیات مخفی تهران بسیار فراتر از سپاه است. همان‌طور که یک سند مؤسسه متحد علیه ایران اتمی (UANI) روشن شده، رژیم ایران سال‌ها به‌طور فعال تعدادی از نهادهای با نفوذ را با حضور گسترده در بریتانیا به‌عنوان بخشی از شبکه جهانی فرهنگی آن اداره می‌کند.
هدف اصلی این نهادها تقویت ایدئولوژی ضدغربی رژیم و پرورش پایگاهی از حامیان وفادار برای پیشبرد اهداف رژیم است. حداقل ۴مؤسسه از این دست، با حضور فعال در بریتانیا وجود دارد.
جنجال برانگیزترین مرکز اسلامی انگلستان (ICEL)، دفتر نمایندگی علی خامنه‌ای ولی‌فقیه ایران است. این همان مرکزی است که برای قاسم سلیمانی مراسم برگزار کرد و قاسم سلیمانی کسی است که مسئول عملیات شبه‌نظامیان حامی ایران در خارج است و دستش به خون سربازان بریتانیا آلوده است.
در سراسر طیف سیاسی در بریتانیا اجماع فزاینده‌ای وجود دارد که زمان آن فرا رسیده که لفاظی قوی با اقدامات سختگیرانه همراه شود. تهدید مداوم مأموران ایرانی در انجام مأموریتهای مرگبار در بریتانیا به‌وضوح مستلزم اقدامات همه‌جانبه است. وقت آن است که شبکه مؤسسات فرهنگی تهران را ریشه‌کن کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6efd7935-8c7c-4f7e-ad2c-50ea8f79f1cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات