728 x 90

تشدید سرکوب ,

آتنا فرقدانی: زندانها و قرچکها و انفرادی‌هایش را باز هم به جان می‌خرم!

-

 -
-
خانم آتنا فرقدانی کاریکاتوریست که از دیماه 93 به‌خاطر کشیدن یک کاریکاتور از اعضای مجلس ارتجاع دستگیر و اردیبهشت 95 آزاد شده است، طی نامه‌یی بر ادامه فعالیتهای هنری‌اش علیه دیکتاتوری زن‌ستیز آخوندی تأکید کرد و گفت: «زندانها و قرچکها و انفرادی‌هایش را باز هم به جان می‌خرم!» .
 


وی در جوابیه‌یی به مهدی خزعلی از مهره‌های رژیم آخوندی از جمله نوشت: «زمانیکه از بند 2 الف سپاه پاسداران آزاد شدم و به همراه مادرم به دانشگاه مراجعه کردم، خواهر شما ضمن ورود به بسیاری از مسایل شخصی و خانوادگی ما، گفت: ... اگر ایشان تعهد می‌دهد که دیگر نقاشی و طراحی با مضامین سیاسی اجرا نمی‌کند و هر اتود نقاشی و طراحی خود را به شخص اینجانب نشان داده و بعد اجرا کرده، و خارج از دانشگاه هیچگونه فعالیت سیاسی انجام نمی‌دهد در این صورت "شاید" بتوانم کاری انجام دهم…» .

وی افزود: «اما در مورد مسأله پناهندگی! من تا زمانیکه در قید حیات باشم در ایران می‌مانم و زندانها و قرچکها و انفرادی‌هایش را باز هم به جان می‌خرم!… برای من بهترین و زیباترینها در مفهوم"وطن"خلاصه گشته است» .

خاطرنشان می‌شود آتنا فرقدانی اولین بار در شهریور 93 به‌خاطر کشیدن کاریکاتوری که در آن اعضای مجلس رژیم آخوندی به‌صورت حیواناتی تصویر شده بودند که قوانین ضد زن را به تصویب می‌رسانند، دستگیر شد. این کاریکاتور پس از تصویب قوانینی برای افزایش جمعیت منتشر شد که دستور و ایده آن را ولی‌فقیه نظام داده بود. آتنا فرقدانی که پس از دو ماه به قید وثیقه آزاد شد پس از آزادی ویدیویی را روی یوتیوب به نمایش گذاشت که در آن در مورد هتک حرمت از زنان در زندانهای رژیم توضیح داده بود.
آتنا فرقدانی در دی ماه 93 بار دیگر دستگیر و به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبری، رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس و مأموران بند ۲ الف سپاه در حین بازجویی» به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد. این زن کاریکاتوریست در روز 14شهریور 94 جایزه شجاعت «شبکه بین‌المللی در دفاع از حقوق کاریکاتوریستها» را به خود اختصاص داد.

خاطرنشان می‌شود خانم سروناز چیت ساز، مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران، روز 14مهر 94 طی اطلاعیه‌یی ضمن محکوم کردن اتهام مسخره و کثیف رژیم آخوندی به آتنا فرقدانی و وکیلش از تمامی ارگانهای مدافع حقوق‌بشر، حقوق زنان و حق آزادی بیان خواسته بود برای آزادی این کاریکاتوریست جوان ایرانی دست به اقدام بزنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0aa9d7de-c679-4d71-8319-9979dd92eed6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات