728 x 90

تظاهرات ۱۹بهمن پاریس: آن‌که حضور دارد و می‌ایستد، می‌تواند تغییر‌ دهد!

پاریس - تظاهرات ایرانیان آزاده - ۱۹بهمن ۹۷
پاریس - تظاهرات ایرانیان آزاده - ۱۹بهمن ۹۷

«آن که حضور دارد، می‌تواند تغییر دهد».

این معنایی از تظاهرات ۱۹بهمن ۹۷در میدان دانفر ـ روشروی پاریس از جانب مقاومت ایران است. تظاهراتی به‌مثابه همبستگی ایرانیان برای سرنگونی حاکمیت آخوندها.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌های مهم جهان، بعدازظهر روز جمعه ۱۹بهمن «هزاران ایرانی در آستانه چهلمین سالگرد قیام ضدسلطنتی که باعث سرنگونی شاه شد، در پاریس به هم‌ پیوستند». فراخوان این تظاهرات از جانب مقاومت ایران داده شده بود تا ضمن گرامی‌داشت یاد کوشندگان و جان‌باختگان آن قیام، خواست اصلی مردم ایران را برای سرنگونی نظام آخوندی به گوش جهانیان برساند.

این تظاهرات دارای چند ویژگی مهم بود:

۱ـ وجه غالب شرکت‌کنندگان را جوانان ایرانی تشکیل می‌دادند. نسلی که در ساختار و فرهنگ و مطالباتش هیچ سنخیتی با یک رژیم قرون‌وسطایی با دو ویژگی بارز زن‌ستیزی و ضدبشری نداشته و ندارد. جوانان و زنان ایران همواره کابوس این حاکمیت بوده‌اند و دست‌آموزان سرکوبگر این رژیم طی ۴۰سال گذشته بیشترین هراس را از اینان داشته و دارند. در تظاهرات ۱۹بهمن پاریس، این جوانان و زنان بودند که به هماوردی برای سرنگونی ولایت فقیه برخاستند.

۲ـ پاسخ هزاران ایرانی در خارج از کشور به فراخوان مقاومت ایران، نمادی از همبستگی ملی پیرامون مقاومت سازمان‌یافته برای پایان بخشیدن به ۴دهه آپارتاید سیاسی و مذهبی و جنسیتی است.

۳ـ پوشش خبری و انعکاس دهها خبرگزاری و رسانهٔ معروف و بزرگ جهانی و منطقه‌ای نسبت به این تظاهرات و انعکاس گستردهٔ آن در سراسر جهان، گویای وزن سیاسی و اجتماعی و بین‌المللی آن در منظر جهانیان است.

۴ـ برگزاری چنین اجتماع بزرگ چند هزار نفری در آستانهٔ کنفرانس ورشو، پیام روشنی از جانب ایرانیان به جامعهٔ جهانی دارد. پیامی که از یک طرف نشان از حضور و آمادگی ایرانیان برای تغییر بزرگ در ایران دارد و از طرفی پایان بخشیدن به مماشات با این حاکمیت تروریستی را به برگزار کنندگان کنفرانس ورشو فریاد می‌زنند.

۵ـ برگزاری این تظاهرات و اعتراف بزرگترین رسانه‌های جهانی به قدرت و توان مقاومت سازمان‌یافتهٔ ایران، نشانگر آن است که اگر کوچک‌ترین امکان و فضای نیمه‌باز سیاسی در ایران ایجاد شود، مقاومت سازمان‌یافته پاسخ واقعی برای ایجاد تغییر بزرگ در ایران است.

۶ـ خواست ایرانیان برای پایان بخشیدن به تروریسم در منطقه توسط رژیم ملایان، فراخوان به جهانیان است که پایان بحرانهای سوریه و یمن و عراق و خلاصی و رهایی مردم منطقه، تنها و تنها با سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران میسر است و بس.

۷ـ یک بار دیگر ایرانیان فریاد زدند که به آرمانها، مطالبات و خون مردم ایران در قیام ضدسلطنتی توسط خمینی و وارثانش خیانت شده است و خواسته اصلی آن قیام که همانا تحقق آزادی بود، کماکان هدف و خواسته فوری تمام مردم ایران می‌باشد.

۸ـ مبرم‌ترین خواسته ایرانیان حاضر در این تظاهرات بزرگ که سالیان متمادی همبستگی بین آنان را استحکام بخشیده است، خبر و تفسیر مشترک بیشتر خبرگزاری‌ها و سایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است:

رادیو بین‌المللی فرانسه: راهپیمایی هواداران و اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس

سایت یورو نیوز: ایرانیان در پاریس تظاهراتی برای تغییر رژیم در کشورشان برگزار کردند

سایت صدای آمریکا(فارسی): تجمع حامیان مجاهدین خلق در پاریس برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس: تظاهرات چندین هزار نفر از حامیان مجاهدین در پاریس

واشنگتن تایمز: گروه اپوزیسیون ایران در راهپیمایی پاریس برای تغییر رژیم فرامی‌خواند

واشنگتن پست: گروه اپوزیسیون ایران در راهپیمایی پاریس برای تغییر رژیم فرامی‌خواند

نیویورک تایمز: گروه اپوزیسیون ایران در راهپیمایی پاریس برای تغییر رژیم فرامی خواند

سایت فاکس نیوز: گروه اپوزیسیون ایران در راهپیمایی پاریس برای تغییر رژیم فرامی‌خواند

تورنتو استار(کانادا): گروه اپوزیسیون ایران در گردهمایی پاریس برای تغییر رژیم فراخوان داد

الفجر مصر: آکسیون صدها ایرانی در پاریس در چهلمین سالگرد سرنگونی رژیم شاه

آژانس عکس خبرگزاری فرانسه: افراد روی تصاویر حسن روحانی و آیت‌الله علی خامنه‌ای در خلال تظاهرات اپوزیسیون ایران در پاریس راه می‌روند

سایت ۶۶۰نیوز(کانادا): اپوزیسیون ایران در گردهمایی پاریس برای تغییر رژیم فراخوان می‌دهد

 

آژانس عکس خبرگزاری فرانسه به‌ نقل از مریم رجوی روی خبر و تحلیلی انگشت گذاشته است که وجهی دیگر از خواسته مبرم تظاهرات پاریس را در آستانهٔ کنفرانس ورشو انعکاس می‌دهد:

آژانس عکس خبرگزاری فرانسه: مریم رجوی، پاریس: «سیاست مماشات فرصت‌های بی‌شماری برای بقای رژیم به‌وجود آورد».

گتی ایمیج سرویس عکس خبرگزاری فرانسه: تظاهرکنندگان عکس‌های مسعود رجوی و مریم رجوی رهبر مجاهدین خلق ایران و نیز پرچم‌های ایران را در دست گرفته‌اند.

 

تظاهرات ۱۹بهمن ۹۷ پاریس حضوری قوی و یک‌پارچه از ایرانیان را نمایندگی کرد که بازتابی از قیامهای داخل ایران و همبستگی سراسری برای پایان بخشیدن به ظلام خفقان ۴۰ساله است. این حضور و قطعنامهٔ آن فریاد رسای نسلی است که اکنون هم در داخل و هم در خارج ایران دریافته است که: تنها آن که حضور دارد و می‌ایستد، می‌تواند تغییر دهد!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/958da96c-ae04-4afc-925e-a00f031324da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات