728 x 90

تروریسم شاخ‌شکستهٔ دینی و بازی با جرقه‌های آتش

حمله عوامل رژیم آخوندی به امارات
حمله عوامل رژیم آخوندی به امارات

تروریسم شاخ‌شکستهٔ دینی در بن‌بست بر سر برجام، دست به ماجراجویی جدیدی زده است. گسترش عملیات تروریستی به امارات.

امروز همه می‌دانند که شعله‌های خانمان‌سوز جنگهای بی‌پایان در منطقه، از زیر عمامهٔ خامنه‌ای برافروخته می‌شود و گروههایی مانند «حزب‌الله لبنان»، «انصار‌الله یا حوثی»، «عصایب اهل حق»، مزدوران رژیم و وابسته به نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران هستند.

ریختن پول‌های مردم محروم ایران به تنور تولید موشک و پهپاد و ارسال و ذخیره‌سازی آنها در لبنان، یمن، عراق و سوریه، بخشی از به‌اصطلاح «کمک مستشاری»! است؛ خامنه‌ای این خاصه‌خرجی‌ها را با هدف جنگ‌افروزی در منطقه و ناامن کردن آن انجام می‌دهد؛ زیرا منافع او در ایجاد بحران و آتش‌افروزی است؛ البته بحرانی که هدف از آن مشغول کردن منطقه و جامعهٔ بین‌المللی و حفظ نظام از قٍبل آن و امتیازگیری در میز مذاکرات برجام است.

 

به‌رغم پروپاگاندا و تبلیغات فریبنده حول سیاست «نگاه به شرق» و گسترش روابط با چین و روسیه، نظام ولایت فقیه در وضعیت شکننده ی قرار دارد. فاشیسم دینی به‌دلیل ناکامی در مذاکرات برجام، بیش‌از‌پیش نیاز دارد که کانون‌های بحران را در منطقه گسترش دهد و با این مستمسک فشار و تمرکز را از روی خود بردارد.

یک روزنامهٔ باند خامنه‌ای با ذوق‌زدگی تمام از سرایت عملیات نیابتی رژیم به امارات می‌نویسد:

«آنچه اماراتی‌ها فکر نمی‌کردند بالاخره اتفاق افتاد؛ کابوس بی‌ثباتی و ناامنی بالاخره روی سر مرکز وال‌استریت در کشورهای عربی سایه افکند. از امروز به بعد جنگ یمن ویژگی‌های متفاوت‌تری پیدا کرده است و باید به آن از زوایای جدیدی پرداخت» (وطن‌امروز. ۳۰دی ۱۴۰۰).

 

یک روزنامهٔ دیگر رژیم بی‌پرده به بازی کثیف رژیم با برگ یمن و حوثی‌ها در تروریسم منطقه‌یی اشاره کرده است:

«بحران یمن اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر در روابط ایران و عربستان در نظام منطقه‌یی خاورمیانه به‌خصوص در شرایط کنونی است و هر گونه گشایش ـ بن‌بست در آن نقش بسیار مهمی در مصالحه ـ تنش دو کشور خواهد داشت. از آنجا که کانون‌های بحران در روابط دو کشور به‌خصوص سوریه و بحرین تا حد زیادی فروکش کرده‌اند، یمن هم‌چنان این پتانسیل را دارد تا گسل روابط ایران و عربستان را فعال نگه دارد» (دنیای اقتصاد. ۳۰دی ۱۴۰۰).

برآورد خامنه‌ای و دست‌اندکاران سیاست خارجی رژیم این است که از این طریق می‌توانند امتیازهای بیشتری از عربستان بگیرند و در عین‌حال تن به خواستها و الزامات برجام موشکی و منطقه‌یی ندهند؛ اما با توجه به وضعیت شکنندهٔ رژیم در منطقه، این اقدام بر محاسبات معکوس و اشتباه استوار شده است. یک روزنامهٔ باند مغلوب در عین هماوایی با تروریسم منطقه‌یی، خطر بازی با آتش را به گماشتگان خامنه‌ای در کیهان یادآور می‌شود.

 

«خوشحالی دوستان در کیهان از این قبیل حملات کاملاً قابل درک است و می‌توان فهمید که به‌طور کلی علاقه‌یی هم به بهبود روابط ایران با کشورهای دیگر از سعودی و امارات گرفته تا اروپا و آمریکا ندارند اما افزایش تنش در مقطع فعلی آخرین چیزی است که کشور به آن نیاز دارد. حالا که مذاکرات در وین و گفت و گوها با ریاض همزمان در حال رسیدن به نقطه‌یی حساس و انشاالله موفقیت‌آمیز است هر گونه اظهارنظری احساسی و به دور از تدبیر می‌تواند به کشور آسیب برساند، پس از آقایان خواهش می‌کنیم که خوشحال باشند اما فعلاً این خوشحالی را در خلوت خود ابراز دارند» (همان منبع).

واضح‌تر از این نمی‌شد روی وضعیت پتال رژیم انگشت گذاشت و اعتراف کرد که دوران باجگیری با اشاعهٔ تروریسم به پایان رسیده است.

«... فعلاً در نظر گرفتن منافع کشور و شرایط حساس کنونی بر هر چیزی ارجحیت دارد».

ماجراجویی‌های موشکی و پهپادی به‌قصد گسترش عملیات تروریستی و امتیازگیری در مذاکرات برجام می‌تواند به‌صورت معکوس عمل نماید و عواقب آن دامنگیر رژیم شود.

 

«در شرایطی که مذاکرات وین برای احیای برجام و هم‌چنین مذاکرات با سعودیها برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان به نقطه حساسی رسیده است حمله اخیر حوثی‌ها به ابوظبی می‌تواند معادلات را پیچیده کند و به مانند شمشیری دو لبه‌ عمل کند. این حمله همزمان با این‌که ممکن است باعث اخلال در این مذاکرات شود ممکن است موضع ایران را تا حدی تقویت هم نماید بنا بر این برای بررسی اثرات آن هنوز کمی زود است» (همان).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29b6008d-56b8-48b4-a74c-2d2bff243a5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات