728 x 90

تحقیقات جدید پژوهشگران در زمینه کرونا: اگر در ایران واکسیناسیون به‌سرعت صورت می‌گرفت از مرگ ۷۵هزار و ۳۰۰نفر جلوگیری می‌شد

کرونا در ایران
کرونا در ایران

تحقیقات جدید پژوهشگران در زمینه کرونا

اگر در ایران واکسیناسیون به‌سرعت صورت می گرفت

از مرگ ۷۵هزار و ۳۰۰نفر جلوگیری می شد

 

مؤسسه آزمایشگاهی کلد اسپرینگ هاربر cold spring harborمتعلق به دانشگاه ییل yale که در زمینه بیماریهایی مانند کرونا و سارز تحقیقات میکند، در سایت خود به‌نام مد آر کایو نتایج جدیدترین تحقیقات خود را در زمینه مرگ و میر ناشی از کرونا منتشر کرده است. در این تحقیق ایران تحت حاکمیت آخوندها با هشت کشور که وضعیت درآمدی مشابهی دارند مقایسه شده است.

بر اساس این تحقیقات در پیروی از مدل مونته نگرو یا بولیوی، عرضه سریع‌تر واکسن در ایران می‌توانست منجر به جلوگیری از مرگ و میر بیشتر در گروه‌های سنی بالاتر، به‌ویژه در موج آلفا و دلتا شود. رژیم ایران می‌توانست از ۷۵۳۰۰مرگ و میر در زمان این همه‌گیری، عمدتاً در گروه‌های سنی بالای ۵۰سال، جلوگیری کند.

این مطالعه با مقایسه عملکرد نسبی کشورهای مختلف از نظر زمان، سرعت و پوشش واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا، راه‌کارهایی را برای تصمیم‌گیریهای آینده در مورد مدیریت همه‌گیری بیماریهای عفونی از طریق استراتژی‌های واکسیناسیون ارائه می‌کند.

(سایت پزشکی مد آر کایو - ۱۶خرداد)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b0f58de-5da5-451f-9486-13bd07e5be36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات