728 x 90

تحریمهای مربوط به آمریکا علیه رژیم ایران، دو کمپانی تایلندی و مالزیایی را هدف قرار داد

وزارت خزانه داری آمریکا در واشنگتن
وزارت خزانه داری آمریکا در واشنگتن

خبرگزاری رویتر، ۲۳شهریور۹۷: بنا‌ به یک اطلاعیه خزانه‌داری آمریکا، آمریکا روز جمعه ۲۳شهریور۹۷تحریمهایی مرتبط با ایران علیه یک کمپانی هوانوردی مستقر در تایلند و تحریمهایی اصلاح شده علیه یک کمپانی مسافرت و جهانگردی مستقر در مالزی را اعمال کرد.

 

در اطلاعیه‌یی که روی وبسایت خزانه‌داری آمریکا گذاشته شده آمده است با اقداماتی تازه شرکت مای ایوییشن(My Aviation) در بانکوک و ماهان تراول و توریزم(Mahan Travel) در کوالالامپور را هدف قرار داد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام شرکت هواپیمایی تایلندی را به‌دلیل ارتباط با هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم قرار داد. شرکت هواپیمایی ماهان هم‌اکنون در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

 

نام خطوط هواپیمایی ماهان به‌دلیل ارائه خدمات مالی و فنی به نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، در اکتبر ۲۰۱۱ در فهرست تحریم‌‌های آمریکا قرار گرفت. نیروی تروریستی قدس پیش از آن در اکتبر ۲۰۰۷ تحریم شده بود.

 

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی گفت، این شرکت مستقر در تایلند هشدارهای متعدد ایالات متحده را، مبنی بر قطع کردن روابط خود با شرکت هواپیمایی ماهان رژیم ایران، نادیده گرفت.

وی گفت، هواپیمایی ماهان هم‌چنان هر هفته به سوریه پرواز دارد، حتی وقتی که میلیون‌ها غیرنظامی بی‌گناه در استان ادلب در معرض خطر حمله رژیم جنایتکار اسد و حامیانش در ایران و روسیه، هستند.

 

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده هجدهم تیرماه نیز اعلام کرد نام یک شرکت خدمات مسافرتی در مالزی را، به‌دلیل ارائه خدمات به هواپیمایی ماهان، به فهرست تحریم‌های تروریسم اضافه کرده است.

 

آمریکا می‌گوید ماهان ایر شرکت هواپیمایی منتخب نیروی توریستی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران است، که با ارائه خدمات به سپاه، حمایت آن نیروی نظامی از تروریسم را در خاورمیانه تسهیل می‌کند.

آمریکا اوایل خرداد ماه سال جاری هم ۹فرد و شرکت مختلف را، به‌دلیل تهیه و صادرات تجهیزات و کالاهای آمریکایی ممنوعه برای برخی شرکتهای هواپیمایی ایرانی، تحت تحریم قرار داد.

 

بزرگترین کمپانی بیمه آلمان، ایران را ترک می‌کند

روز گذشته ۲۲شهریور۹۷ وال استریت آلمان نوشت کمپانی بیمه مونیخ ری آلمانی انصراف خود را از کار در ایران اعلام کرد.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در حساب توییتر خود نوشت: کمپانی بیمه مونیخ ری با ۴۹میلیارد یورو درآمد، ایران را ترک می‌کند.

اقتصاد ایران عمدتاً توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شود که از قدرت و امکانات خود برای بی‌ثبات ساختن و دنبال کردن تروریسم در سراسر جهان استفاده می‌کند.

وال استریت آلمان نوشت: مونیخ ری بزرگترین کمپانی بیمه به تحریمهای آمریکا علیه ایران تن داد.

یواخیم ونینگ مدیر اجرایی مونیخ ری گفت با توجه به منافع بالاتر ما در بازار آمریکا از معاملات با ایران اعلام انصراف می‌کنیم.

درآمد مونیخ ری در ایران در امر بیمه تنها دو میلیونی است در حالیکه در آمریکا ۶و ۴دهم میلیارد یورو است. سه‌شنبه هم دایملر کارخانه خودرو سازی پیشاپیش اعلام کرده بود که برنامه‌هایش در ایران را متوقف می‌کند....

 

هواپیماهای ای‌تی‌آر پیش‌فروش شده به ایران به مشتریهای دیگر می‌رسد

شرکت ایتالیایی فرانسوی ای‌تی‌ار، به‌دنبال مشتریهای دیگر برای هواپیماهایی که به سفارش رژیم ایران تولید شده اما به‌علت تحریم‌های ایالات متحده نمی‌تواند به این کشور بدهد می‌گردد.

آلساندرو پروفومو، مدیر اجرایی این شرکت از انتقال این تولیدات به کشوری دیگر ابراز اطمینان کرد.

وی همچنین عملکرد شرکت ای‌تی‌آر در حال حاضر را خوب ارزیابی کرد و گفت از آنجا که این شرکت قرارداد دیگری با رژیم ایران ندارد انتظار می‌رود تحریم‌های ایالات‌متحده «هیچ تأثیر مهمی» بر روند کار این شرکت نداشته باشد.

لازم به یادآوری است که ارزش قرارداد رژیم ایران با شرکت ای‌تی‌آر یک میلیارد دلار بود و از مجموع بیست هواپیمای مدل ATR ۷۲-۶۰۰ که این شرکت هواپیماسازی به ایران پیش‌فروش کرده بود ۱۲عدد به این کشور تحویل داده شده و هشت هواپیمای دیگر اکنون بناست به کشورهای دیگر فروخته شود.

 

دبیرکل پیشین ناتو: اروپا مجبور است از تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران تبعیت کند

دبیرکل پیشین ناتو در گفتگو با یک رسانه آمریکایی از عدم توانایی اروپا برای دور زدن تحریمهای آمریکا سخن گفت و خاطرنشان کرد: قدرت آمریکا امروز قدرت نظامی نیست بلکه دلار است. آنها شما(اروپایی‌های) را به‌زور سر جایتان می‌نشانند.

خاویر سولانا دبیرکل پیشین ناتو در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ در مادرید گفت: اروپا هیچ چاره‌ای جز اطاعت از تحریمهای آمریکا علیه ایران ندارد.

خاویر سولانا که برای مدت طولانی یکی از مذاکره‌کنندگان هسته‌یی با رژیم ایران به‌عنوان نماینده اتحادیه اروپا بوده گفت: نفوذ مالی بین‌المللی آمریکا به این معنی است که اقدامات اروپا برای دور زدن تحریمها محکوم به شکست است.

سولانا در پاسخ به این‌که آیا حرکت اروپایی‌ها برای دور زدن تحریمهای آمریکا موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر؟ افزود: امیدوار بودم بتوانم بگویم بله؛ اما توانایی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تحریم تراکنشهای مالی دلاری، به‌طور کارآمدی همه نقشه‌های آنها را نقش بر آب خواهد کرد.

وی با اشاره به تصمیم توتال برای خروج از بازار ایران بعد از شکست در جریان دریافت معافیت از تحریمهای آمریکا گفت: این نشان‌دهنده قدرت اجرایی فراسرزمینی اقدامات آمریکاست. شما باید روابط‌تان را با آمریکا قطع کنید؛ چرا که او اجازه استفاده شما از دلار را نخواهد داد.

 

مطالب بیشتر:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/446ac3ad-04a1-4efa-9c78-b57b36941867"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات