728 x 90

یک مقام بلندپایه ایالات متحده - واشنگتن معافی به هیچ کشوری برای داشتن معاملات تجاری با ایران نداده است

آلیس جی. ولز
آلیس جی. ولز

معاون اصلی دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آسیایی جنوبی و مرکزی گفت واشنگتن تا کنون در حال ارائه معافی به هیچ کشوری برای داشتن معاملات تجاری با ایران نیست و این محدودیتها شامل هند نیز می‌باشد. هند یک وارد کننده اصلی نفت ایران است.

آلیس جی. ولز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت محدودیتها ناشی از تحریمهای ایالات متحده علیه ایران شامل سرمایه‌گذاری در بندر چاه‌بهار نیز می‌باشد، پروژه بندر چاه‌بهار با همکاری هند ساخته شده است.

وی افزود، در رابطه با تحریم‌های ایالات متحده علیه تجارت یا سرمایه‌گذاری در ایران، هیچ معافی سفید[تمام عیار] یا معافی خاص برای کشوری وجود ندارد...

جی. ولز گفت در ملاقات بین وزرای خارجه و دفاع دو کشور آمریکا و هند تحریمهای ایالات متحده و اهداف دولت ترامپ برای مورد مواخذه قرار دادن ایران برای « رفتار شریرانه‌اش» مورد گفتگو قرار گرفت...

وی در پایان گفت دو طرف همچنین در رابطه با انتظار ایالات متحده از دیگر کشورها برای «به صفر رساندن هر چه سریعتر» واردات نفت از ایران و تلاشهای آمریکا برای تضمین این‌که این محدودیتها باعث مختل نشدن بازارهای جهانی شود، گفتگو کردند.

 

بیشتر بخوانید:

تحریم ایران،روند توقف واردات نفت نایارا انرژی هند

روند خروج کمپانیهای خارجی، در پی تحریم ایران، با نزدیک شدن ضرب‌الاجل آمریکا گسترده می‌شود. بنا بر گزارش رویتر،۲۲خرداد ۹۷، ۳منبع مطلع گفتند که پالایش کننده هندی نایارا انرژی، یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران در این کشور، این ماه بعد از این‌که ایالات متحده آمریکا، توافقنامه هسته‌یی (برجام) با تهران را دور انداخت و گفت تحریمهای سختی را مجدداً اعمال خواهد کرد، شروع به توقف واردات کرد.

نایارا که قبلاً نامش اساراویل بود سال پیش توسط غول نفتی دولتی روسیه روز نفت و شرکا در یک معامله ۱۲.۹میلیارد دلاری خریداری شد. بر اساس اطلاعات که از منابع صنعتی و حمل‌‌ و نقل در دسترس رویترز قرار گرفت میزان خرید نفت این شرکت از ایران معمولاً حدود ۵.۵تا ۶میلیون بشکه در ماه است.

توقف خرید نفت نایارا انرژی از ایران تازه‌ترین نشانه را ارائه می‌دهد که خریداران آسیایی سفارشات از ایران را قطع خواهند کرد. بعد از این‌که رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ ماه پیش از توافقنامه سال ۲۰۱۵بین ایران و قدرتهای جهانی که تحریم رژیم ایران را به ازای محدود کردن برنامه هسته‌یی آن برداشت، بیرون کشید.

یکی از آشنایان به این موضوع گفت، ”نایارا انرژی حدود ۴۰-۵۰درصد کمتر از حجم متوسط بر خواهد داشت که واردات نفت خود از ایران به حدود ۳تا ۴میلیون بشکه در ماه محدود می‌کند. هر سه منبع آشنا به تجارت شرکتنارایا انرژی از آنجایی که آنها مجاز نبودند که با رسانه‌ها صحبت کنند از شناسایی شدن خودداری کردند.

خبرگزاری وزارت نفت رژیم ایران «شانا» پیشتر گزارش کرد که صادرات نفت ایران در ماه می‌ به ۲.۷میلیون بشکه در روز رسیده بود.
منابع حمل‌‌ و نقل و صنعت، هندوستان میزان واردات نفت روزانه این کشور را حدود ۴.۵میلیون بشکه برآورد می‌کنند. هند، سومین مصرف کننده و وارد کننده نفت جهان است.

نایارا انرژی در پاسخ به سؤال رویترز، که آیا نایارا برنامه دارد واردات نفت ماهانه ایران را به میزان ۴۰تا ۵۰درصد کاهش دهد، شرکت گفت: «تا الآن هیچ کاهش مشخصی برنامه‌ریزی نشده» «ما هنوز به‌دنبال توضیحات از همه طرفهای درگیر هستیم».

تحریمهای گسترده آمریکا بر صنایع نفت رژیم ایران بعد از ضرب‌الاجل ۱۸۰روزه که در تاریخ ۴نوامبر پایان خواهد یافت، برقرار خواهد شد ولی بسیاری از پالایشگاههای اروپایی و همچنین خریداران در آسیا، در راستای تحریم ایران، از همین الآن در حال کاهش تدریجی خرید نفت از رژیم ایران هستند.

مدیر عامل نایارا انرژی، بی‌آناند، هفته پیش گفت که پالایش کننده انتظار مشکلاتی در یافتن منابع جایگزین ندارد اگر که قرار باشد سفارشات ایران را کاهش بدهد.

آناند گفت: شرکت نایارا شبکه تأمین و تجارت سهامدار اصلی خود یعنی روز نفت روسیه و معامله‌گر کالای ترافیگورای سوئیس را بکار خواهد گرفت تا نفت ایران را جایگزین کند.

وزیر نفت هند، دارمندرا پرادان، هفته پیش رسماًً گفت که هندوستان یک سیاست «انتظار و تماشا» را اتخاذ کرده است که در انتظار روشن شدن تأثیرات تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران می‌باشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ea4d4dc-d242-4b62-8c1e-9532cb71ec70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات