728 x 90

سناتورهای آمریکایی خواستار تحریم شبه‌نظامیان رژیم ایران در عراق و سوریه شدند

سناتورهای آمریکایی خواستار تحریم شبه نظامیان رژیم ایران در عراق و سوریه شدند
سناتورهای آمریکایی خواستار تحریم شبه نظامیان رژیم ایران در عراق و سوریه شدند

سناتورهای آمریکایی تد کروز جمهوریخواه از تکزاس، دیوید پرودو جمهوریخواه از جورجیا و مارکو روبیو جمهوریخواه از فلوریدا قانون تحریم نیروهای نیابتی تروریست رژیم ایران را ارائه کردند.

در این هفته سناتورهای فوق، قانون تحریم گروه‌های دست‌نشانده تروریستی رژیم ایران را معرفی کردند و این به‌دنبال گزارشاتی است که اخیراً از حالت طبقه‌بندی شده درآمدند مبنی بر این‌که ایران موشکهای بالستیک و پول برای تأمین فعالیتهای تروریستی ۲گروه دست‌نشانده شیعی عصائب و گروه حزب‌الله النجبا فراهم کرده است.

 

سناتور تد کروز: خسارات برجام را برآورد می‌کنیم

سناتور کروز عضو کمیته نیروهای مسلح سنا گفت توافق اوباما با ایران به آیت‌الله‌ها این امکان را داد که نفوذشان را در سراسر خاورمیانه گسترش دهند و جامعه بین‌المللی را ترغیب کرد که با وجودی که گروه‌های نیابتی تروریست ایران در کشور به کشور ریشه می‌دواندند کنار بایستند.

وی گفت ما تازه، کار تعیین خسارات توافق اتمی برجام را شروع کرده‌ایم. اینکار نه تنها اعمال و اجرایی کردن سخت‌ترین تحریمها علیه رژیم ایران را شامل می‌شود بلکه اجرای تدابیری هدفمند علیه دست نشاندگان مشخص ایران را هم ایجاب می‌کند.

 

سناتور پردو: رفتار بی‌ثبات کننده رژیم ایران قابل‌تحمل نیست

سناتور پردو یک عضو دیگر کمیته نیروهای مسلح سنا گفت پرزیدنت ترامپ و وزیر پمپئو نسبت به رفتار مهاجم و بی‌ثبات کننده ایران روشن بوده‌اند که اینها قابل‌تحمل نیستند.

سناتور پردو گفت رژیم ایران هیچ قصد پایان دادن به حمایت از تروریسم را ندارد و با توافق اتمی که با شرایط نازل و ضعیف اوباما مذاکره شد تقویت شده است.

شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران سالهاست در عراق و سوریه تباهی و ویرانی ایجاد کرده‌اند و سربازان آمریکا را کشته‌اند و منافع امنیت ملی ما را تضعیف کرده‌اند.

سناتور روبیو گفت یک عضو کمیته خارجی سنا گفت شبه‌نظامیان خطرناک ایران در عراق و سوریه یک تهدید جدی برای خاورمیانه و جهان هستند.

روبیو گفت این قانون، تحریمهایی را علیه شبه‌نظامیان دست‌نشانده ایران و عوامل آنها و اعوان و انصار وابسته به آنها اعمال می‌کند و روشن می‌سازد که آمریکا با نقض حقوق‌بشر رژیم ایران و دنبال کردن برنامه‌های موشک بالستیک آن و فعالیتهای تروریستی این رژیم در سراسر جهان مخالف است.

 

بیشتر بخوانید:

سوریه: شبه‌‌نظامیان رژیم ایران در لباس سربازان اسد

 

به گزارش العربیه و به‌نقل از روزنامه وال استریت ژورنال فریب جدیدی که رژیم اسد برای باقی نگاه داشتن شبه‌‌نظامیان ایران در خاک خود بکار می‌گیرد پوشاندن لباس رسمی سربازان ارتش سوریه به آنهاست تا موردتهاجم هوایی نیروهای اسراییلی قرار نگیرند.

اسرائیل گفته است به‌خاطر احتمال تهاجم نظامی نیروهای رژیم اسد و هم‌پیمانانش به این کشور، به نیروهای وابسته به رژیم ایران اجازه نخواهد داد تا در نزدیکی مرزهایش در جنوب غرب سوریه حضور داشته باشند. این کشور در گزارشی که عنوان فوری دارد نوشته است کاروانهای نظامی عناصر مسلح حزب‌الله لبنان و شبه‌‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به استانهای درعا و قنیطره در جنوب غرب سوریه به نزدیکی بلندیهای جولان باز گشته‌اند. این شبه‌‌نظامیان یونیفورم های رسمی سوریه پوشیده به این منطقه بازگشته‌اند. یکی از رهبران اپوزیسیون نیز فاش ساخته است که این کاروانها مجهز به موشک و سلاحهای موشک‌انداز بوده‌اند.

 

کارت هویت سربازان کشته شده در جنگ

احمد عزام یک فرمانده نظامی که از رژیم اسد جدا شده گفت شبه‌‌نظامیان یاد شده که با لباس نظامی حزب‌الله منطقه را ترک کرده بودند با خودروهای رژیم اسد باز گشته‌اند و یونیفورم های نظامی ارتش اسد را به تن دارند. او اضافه کرده بسیاری از عناصر مسلح خارجی شامل شبه‌‌نظامیان لبنانی، ایرانی، عراقی و افغانی کارتهای شناسایی سوری دریافت کرده‌اند. یکی از فرماندهان گفت کارت شناسایی که به این شبه‌‌نظامیان داده شده متعلق به آن دسته از عناصری است که طی سالهای گذشته در جنگ کشته شده‌اند.

ضیا‌ء الحریری یکی از فعالان مخالف رژیم اسد در استان درعا نیز گفت حزب‌الله و رژیم ایران سالها برای جا انداختن خود در جنوب سوریه کار کرده‌اند. او اضافه کرد فکر نمی‌کند رژیم ایران بعد از این میزان تلاشی که در داخل خاک سوریه کرده آماده باشد تا این کشور را بدون جنگ ترک کند.

 

فریب برای باقی ماندن در سوریه

وال استریت ژورنال در انعکاس این خبر می‌نویسد: رزمندگان سوری می‌گویند شبه‌‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران برای اجتناب از حملات اسراییل یونیفرم مبدل سوری می‌پوشند.

بنا‌ به‌گفته رزمندگان، رژیم سوریه به شبه‌‌نظامیان متحد ایران مثل سربازان خود لباس (مبدل) می‌پوشاند امری که به‌نظر می‌رسد به‌منظور اجتناب از حملات هوایی بیشتر اسرائیل علیه اهداف ایرانی در سوریه یک فریب جنگی باشد.

بنا‌ به‌گفته چندین فرمانده رزمندگان، بعد از آن که در ابتدا به‌نظر می‌رسید که افراد مسلح حزب‌الله و دیگر شبه‌‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران عقب کشیده‌اند، ستونهای نظامی آنها به استانهای درعا و قنیطره در جنوب‌شرقی سوریه در نزدیکی اسراییل بازگشته‌اند در حالیکه یونیفرم ارتش سوریه را به تن داشته و پرچم سوریه را حمل می‌کردند.

این روزنامه ادامه می‌دهد: به‌گفته یکی از فرماندهان رزمندگان، ستونهایی که بازگشته‌اند مجهز به راکت و موشک بودند...

اسرائیل حضور رژیم ایران در مرزهایش را یک تهدید برای موجودیت خود تلقی می‌کند....

 

مخفی‌کاری رژیم ایران

وال استریت ادامه می‌دهد: این تاکتیک مخفی‌کارانه نشانه‌ای از میزان اتکای رژیم سوریه به نیروهای مورد حمایت رژیم ایران و پوشش هوایی روسیه برای پیشروی‌های زمینی‌اش است...

بنا‌ به‌گفته نیکلای کوژنوف، یک تحلیلگر در دانشگاه اروپایی سنت پترزبورگ و دیپلمات سابق روسیه در ایران، « گزارشاتی وجود دارد که ایران با عقب‌نشینی نیروهایش از مرز جنوبی سوریه به‌منظور اجتناب از خشونت‌ بیشتر، موافقت کرده است.»

کوژنوف گفت که این توافق در گفتگوهای غیرمستقیم بین مقامات اسراییلی و ایرانی در اردن به‌دست آمد اما متذکر شد روشن نیست رژیم ایران چه میزان موافقت کرده تا سربازانش و نیروهای وفادار به تهران را از مرزهای اسراییل عقب بکشد.

مقامات اسراییلی گفتند که هیچ توافق حاصل نشده است.

لازم به ذکر است که عمده شبه‌‌نظامیان رژیم ایران در سوریه را حزب‌الله لبنان تشکیل می‌دهند که به‌گفته سرکردگان رژیم آمارشان به ۱۰۰هزار نفر می‌رسد. از این تعداد حدود یک‌سوم برای جنگ علیه مردم سوریه اعزام شده‌اند. سایر شبه‌‌نظامیان غیرلبنانی وابسته به نیروی تروریستی قدس که در سوریه بکار گرفته شده‌اند عراقی، افغانی، پاکستانی و سایر ملیتها هستند که با اسامی مختلف سازماندهی شده‌اند.

کنگره آمریکا، تصویب لایحه تحریم‌ علیه شبه‌‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa5d87c9-12e9-4dd3-8328-5f70c728853e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات