728 x 90

تحریم‌های جدید استرالیا علیه دهها فرد و نهاد رژیم ایران

پنی وونگ، وزیر خارجه استرالیا
پنی وونگ، وزیر خارجه استرالیا

استرالیا در بیانیه‌یی روز چهارشنبه۲۶ مهر در وب‌سایت وزارت‌خارجه استرالیا نوشت: استرالیا علیه ۱۹ فرد و ۵۷ نهاد ایرانی به‌دلیل نقش داشتن آنها در برنامه‌های هسته‌یی و موشکی رژیم ایران تحریم‌های مالی هدفمند و ممنوعیت سفر اعمال می‌کند.

در این مطلب تأکید شده است «این تحریم‌ها قبلاً بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد وضع شده بودند و اکنون در فهرست چارچوب تحریم‌های خودمختار استرالیا قرار خواهند گرفت. چنین اقدامی با رویکرد شرکای بین‌المللی استرالیا سازگار است».

این بیانیه هم‌چنین تأکید کرد: «علاوه بر این، سه فرد و ۱۱ نهاد دیگر به‌دلیل ارتباط با اشخاص یا نهادهای تحریم‌شده بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند».

دولت استرالیا تأکید دارد که برای اعمال فشار بر رژیم ایران به‌دلیل اجرا نکردن تعهدات بین‌المللی از جمله تعهدات مرتبط با برنامه هسته‌یی هدفمندانه گام برمی‌دارد.

بیانیه وزارت‌خارجه استرالیا با اشاره به این‌که «تکثیر موشکهای بالستیک و کروز رژیم ایران، تنشها را در منطقه ناآرام کنونی افزایش می‌دهد»، افزود: «رژیم ایران باید اقدام برای توسعه برنامه هسته‌ای‌اش را متوقف کند و مجدداً به پایبندی کامل به تعهدات هسته‌یی متعهد شود. اجازه دادن به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای راستی‌آزمایی کامل استفاده صلح‌آمیز ایران از فناوری هسته‌یی نیز شامل این موضوع می‌شود».

دولت استرالیا هم‌چنین تأکید کرد که تحریم‌های وضع‌شده علیه نهادها و افراد مرتبط با اقدام‌های موشکی و هسته‌یی جمهوری اسلامی، تعهد این کشور به منع اشاعه تسلیحات هسته‌یی و عزم برای همکاری با شرکای بین‌المللی را نشان می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50bca471-9899-46ef-a704-555c4d1c82c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات