728 x 90

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران و روسیه

تحریمهای جدید اتحادیه اروپا
تحریمهای جدید اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا اعلام کرد: چند نهاد رژیم ایران را به‌دلیل حمایت نظامی از روسیه، تحریم کرد.

کمیسیون اروپا روز شنبه ۶ اسفنددر بیانیه‌یی که در سایت شورای اتحادیه اروپا منتشر شده است، دهمین بسته تحریمی را علیه روسیه و «کسانی که از جنگ متجاوزانه و غیرقانونی آن علیه اوکراین حمایت می‌کنند» اعلام کرد. این بسته تحریمی شامل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۱۲۰فرد و نهاد می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «این اقدامات تحریمی هم‌چنین علیه افرادی در ایران انجام گرفته است که در تولید پهپادها و قطعات [نظامی] در حمایت از ارتش روسیه نقش داشته‌اند».

کمیسیون اروپا با اعلام این‌که ممنوعیت‌های جدیدی برای صادرات «فناوریهای حساس، دومنظوره و پیشرفته‌ای» اعمال شده است که به توانمندی‌های ارتش روسیه کمک می‌کند، افزود: این اقدام برای اولین بار، شامل هفت نهاد ایرانی می‌شود که از قطعات اتحادیه اروپا استفاده کرده و با پهپادهای «شاهد» به ارتش روسیه کمک می‌کردند تا به زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین حمله کند.

در سایت شورای اتحادیه اروپا آمده است:

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت: «پوتین در حال تشدید این تجاوز غیرقانونی است، زمستان، غذا و گرسنگی را به سلاح تبدیل می کند. روسیه با ترور موشکی وحشیانه علیه اهداف غیرنظامی همچنان چهره غیرانسانی خود را نشان می دهد. بسته دهم تحریمی امروز کسانی را هدف قرار می دهد که در ادامه این جنگ وحشیانه نقش اساسی دارند. ما در حال انجام اقدامات بیشتری هستیم، برای مقابله با بخش بانکی، دسترسی به فناوری های دوگانه و فناوری های پیشرفته. ما به افزایش فشار بر روسیه ادامه خواهیم داد - و تا زمانی که نیاز باشد این کار را انجام خواهیم داد تا زمانی که اوکراین از تهاجم وحشیانه روسیه آزاد شود.»

تصمیم امروز ممنوعیت های بیشتری برای صادرات فناوری و کالاهای صنعتی حیاتی مانند الکترونیک، وسایل نقلیه تخصصی، قطعات ماشین آلات، قطعات یدکی کامیون ها و موتورهای جت و همچنین کالاهایی برای بخش ساخت و ساز که می توانند به سمت ارتش روسیه هدایت شوند، مانند آنتن ها یا جرثقیل ها اعمال می کند.

فهرست اقلام محدود شده که می تواند به ارتقای فناوری بخش دفاعی و امنیتی روسیه کمک کند، اکنون شامل قطعات الکترونیکی جدید دیگری می شود که در سیستم های تسلیحاتی روسی بازیابی شده در میدان نبرد، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، موشک ها، هلیکوپترها و استفاده می شود. ...

برای اولین بار، این فهرست شامل هفت شرکت ایرانی تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین نظامی می شود که توسط ارتش روسیه در جنگ تجاوزکارانه خود از جمله علیه زیرساخت های غیرنظامی استفاده شده است.

علاوه بر این، شورا تصمیم گرفت برای جلوگیری از دور زدن، ترانزیت کالاها و فناوری صادراتی اتحادیه اروپا از طریق روسیه را ممنوع کند....
 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d670bf2d-5df5-4379-bec6-4458db0adb2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات