728 x 90

تحریم ۳وزیر و دو وزارتخانه ترکیه توسط آمریکا

تحریمهای آمریکا علیه ترکیه
تحریمهای آمریکا علیه ترکیه

دولت آمریکا در واکنش به تهاجم نظامی ترکیه به کردهای شمال سوریه ۳وزیر و ۲وزارتخانه این کشور را تحریم کرد.

 

مایک پمپئو در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد:

-رئیس‌جمهور دونالد ترامپ یک دستورالعمل اجرایی برای فشار آوردن به ترکیه جهت متوقف‌ ساختن حمله نظامی علیه شمال شرقی سوریه و اتخاذ یک آتش‌بس فوری را امضا کرده است.

-دستورالعمل اجرایی به وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه اختیار بررسی و اعمال تحریم‌هایی علیه اشخاص، نهادها و یا همکاران دولت ترکیه را می‌دهد.

-کسانی که در اقداماتی دخالت دارند که غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد یا منجر به وخیم‌تر شدن صلح، امنیت و ثبات در شمال شرقی سوریه می‌شود. تحت این اختیارات و همزمان با امضای دستور اجرایی، ۳مقام بلندپایه ترکیه، وزارت نیرو و وزارت دفاع مورد تحریم قرار گرفتند.

-همانگونه که رئیس‌جمهور روشن ساخته است، اقدامات ترکیه در شمال شرقی سوریه مبارزه علیه داعش را به‌شدت تضعیف می‌کند، غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و امنیت کل منطقه را مورد تهدید قرار می‌دهد.

-در صورتی‌که عملیات ترکیه ادامه یابد، این موضوع بحران فزاینده و نگران‌کننده انسانی را تشدید و با پیامدهای بالقوه فاجعه باری مواجه خواهد کرد.

-برای جلوگیری از مواجه با تحریم‌های بیشتر تحت دستورالعمل جدید، ترکیه باید بلافاصله تهاجم یک جانبه خود در شمال شرقی سوریه را متوقف و به گفتگو با ایالات متحده در مورد امنیت شمال شرقی سوریه بازگردد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dbc26499-96b7-4a21-b92b-615b5ec5b2f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات