728 x 90

تجمع اعتراضی شماری از مردم جنوب کرمان در اعتراض به انتقال آب هلیل‌رود

تجمع اعتراضی شماری از مردم جنوب کرمان در اعتراض به انتقال آب هلیل رود
تجمع اعتراضی شماری از مردم جنوب کرمان در اعتراض به انتقال آب هلیل رود

پس از اطلاع مردم جنوب استان کرمان از آغاز به‌کار حفاری تونل انتقال آب سرشاخه‌های هلیل‌رود به کرمان از سمت گلزار بردسیر در شبها و تعطیلات نوروزی، شماری از مردم جلو ورودی کارگاه تونل انتقال آب تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار تعطیلی حفاری شدند.

شمارش معکوس برای نابودی هلیل‌رود

پروژه انتقال آب هلیل‌رود برخلاف همه قوانین و در سایه تعطیلات نوروز دوباره شروع به‌کار کرده است و مردم هم در محل پروژه تجمع اعتراضی تشکیل داده‌اند. بنابه آخرین بیانیه حامیان جازموریان و هلیل‌رود: "این تونل به بهانه تأمین آب آشامیدنی شهر کرمان، ولی در واقع برای تأمین آب صنایع فولاد و پتروشیمی و مس و گردشگری در شهر کویری کرمان است، و پیوست محیط‌زیستی هم ندارد و بارها با اعتراض مردمی تعطیل شده و پیمانکار متعهد شده است که تا تعیین‌تکلیف نهایی کار نکنند، اما به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و شبانه و در تعطیلات حفاری می‌کنند."
مردم در اعتراض به این پروژه، از همه ابزارهای قانونی استفاده کردند دقیقاً همین مسیر برای رودها در استانهای زاگرس‌نشین نیز طی شد. از انتقال آب گرفته تا سدسازی و ضرورت‌سازی پروژه‌های انتقال آب برای تأمین اضافه خواهیهای صنایع و توریست و کشاورزی.

کشاورزان و عشایر و روستاییان در جنوب کرمان دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. وقتی حتی آب برای پرورش شتر و نخل هم وجود ندارد و اغلب آنها مهاجران و حاشیه‌نشینهایی شدند در حاشیه شهرهای صنعتی استان کرمان.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25dd4d13-45d4-43a1-a8c6-1e80a82292cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات