728 x 90

افزایش جنون‌آمیز قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی از زمان روی کار آ‌مدن آ‌خوند رئیسی

تورم و گرانی
تورم و گرانی

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۴آبان، با درج مطلبی با اعتراف به افزایش افسارگسیخته قیمت اقلام پایه‌یی معیشتی نوشت: در چند ماهی که از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد، هم‌چنان شاهد اوج‌گیری قیمت این کالاها بوده‌ایم.
روزنامه حکومتی با ذکر نمونه‌های از گرانی اقلام پایه‌یی نوشت ... نمونه‌های بارز آن افزایش چهل، پنجاه درصدی قیمت تمامی فرآورده‌های لبنی، برنج، حبوبات و دیگر اقلام خوراکی است که مصرف اغلب آنها از سبد غذایی بسیاری از قشرهای حقوق‌بگیر جامعه حذف شده و خطر سوء‌تغذیه عمومی را در جامعه به‌خصوص در ارتباط با موضوع رشد کودکان به‌شدت افزایش داده است.
جهان صنعت در ادامه افزود: پرداختن به افزایش توقف‌ناپذیر کالاها هم‌چون لاستیک خودرو، لوازم‌خانگی که متأسفانه همگی با مجوز وزارت صمت و دیگر ارگانهای دولتی صورت گرفته و می‌گیرد، به‌قول معروف مثنوی را هفتاد من کاغذ شود. این افزایش قیمتها همراه با افزایش قیمت ارز و گزارشهای بسیار نگران‌کننده‌ای که از سوی خود مراجع دولتی در خصوص چشم‌انداز تیره و تاریک اقتصاد کشور و خطر چندین برابر شدن نرخ دلار در سال‌های آتی در این روزها منتشر می‌شود، علاوه بر آن‌که آرامش روحی را از مردم سلب کرده، موجبات سلب جرأت تصمیم‌گیری (؟!) و برنامه‌ریزیهای حتی میان‌مدت را از فعالان اقتصادی، تجار و تولیدکنندگان ما فراهم کرده است و مجموعه این عوامل دست به دست هم داده تا مردم به‌رغم همه نارضایتی‌هایی که به‌ویژه در حوزه اقتصادی از عملکرد دولتهای گذشته به‌خصوص از زمان دولت نهم تا دوازدهم داشته‌اند، دوباره ضرب‌المثل سال به سال دریغ از پارسال ورد زبانشان شود. تاریخ کسانی را که با یکدست شدن حاکمیت هم‌چنان فرصت‌سوزی کنند نخواهد بخشید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb92b719-5da3-4f70-9caf-f4bf00d016cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات