728 x 90

اعتياد و مواد مخدر,

قاچاق مواد مخدر، در انحصار سپاه جهل و جنایت

-

مرز بلغارستان
مرز بلغارستان
در خبرها داشتیم که رژیم آخوندی در تازه‌ترین شیوه قاچاق مواد مخدر به اروپا، قصد داشته با استفاده از قوطیهای رب گوجه فرنگی یک محموله ۲۰۰ کیلوگرمی هروئین را در یک کامیون به اروپا منتقل نماید اما مأموران گمرک مرز ترکیه - بلغارستان این محموله ۲۰۰ کیلوگرمی هروئین را در یک کامیون که از ایران راهی هلند بوده کشف کردند. ارزش محموله هروئین کشف شده در این کامیون معادل 9 میلیون یورو بوده است.

در حال حاضر دیگر بر همگان روشن شده است که ارگانهای مختلف نظامی، اطلاعاتی و دیپلوماتیک رژیم آخوندی و در رأس آنها سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس نه تنها در تهیه و توزیع مواد مخدر در کشور نقش دارند بلکه یک شبکه گسترده بین‌المللی را در تهیه، و ترانزیت مواد مخدر در سطح بین‌المللی نیز با درآمدهای میلیاردی اداره می‌کنند.

در حقیقت پیشینه فعالیت سپاه و نیروی تروریستی موسوم به قدس در تجارت و قاچاق مواد مخدر به زمان جنگ ضدمیهنی با عراق بر می‌گردد. طی دوران هشت ساله جنگ ضدمیهنی با توجه به نیاز شدید به تأمین منابع مالی جهت خرید اسلحه و مهمات برای گرم نگه‌داشتن تنور جنگ خانمانسوز، رژیم خمینی با استفاده از مصونیتهای دیپلوماتیک و امکانات وسیع زمینی، دریایی و هوایی خود، اقدام به تجارت مواد مخدر به سراسر جهان نمود.

سایت فارسی رادیوی بین‌المللی فرانسه، ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ نیز در رابطه با اهرم های مورد استفاده در قاچاق مواد مخدر توسط سپاه پاسداران عنوان می‌کند:
سپاه پاسداران در این قاچاق از لجستیک خاص خود که عبارت است از شرکتهای کشتیرانی و هواپیمایی استفاده می‌کند و در عمل قدرتی نامحدود دارد.

پس از شکست در جنگ ضدمیهنی، رژیم خمینی در تداوم این سیاست ضدانسانی و برای تأمین هزینه‌های هنگفت مالی تسلیحات هسته‌یی هم‌چنان نیازمند خرید و فروش این مواد بود.

قبل از بررسی اسناد افشا‌ شده در این رابطه، ضروری است که به گزارشی از دفتر نمایندگی سازمان ملل‌متحد در امور مبارزه با مواد مخدر در ارتباط با ایران نیز اشاره بکنیم تا موضوع هر چه بیشتر روشن‌تر شود:
گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل‌متحد در امور مبارزه با مواد مخدر، بیانگر این واقعیت است که حدود۴۰‌ درصد از مواد مخدر وارد شده به ایران در همین کشور می‌ماند و ۶۰‌ درصد بقیه آن به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان و سرانجام به اروپا می‌رسد

بر اساس ارزیابی ‌سازمان ملل به‌طور متوسط روزانه ۱۰‌تن مواد مخدر به ایران وارد می‌شود و ۴‌تن آن در داخل ایران مصرف و ۶‌تن، ترانزیت می‌شود.

حال سؤال این جاست: براستی جا‌بجایی این حجم از مواد مخدر و عبوردادن این مواد از ایستهای متعدد بازرسی کار کیست؟

باهم به گوشه‌یی از این اسناد افشاء شده نگاهی بیاندازیم:
یکم: 7مارس ۲۰۱۲ (17اسفند 90) وزارت خزانه‌داری آمریکا پاسدار غلامرضا باغبانی از نیروی قدس سپاه را به‌عنوان قاچاقچی ویژه خارجی مواد مخدر لیست‌گذاری کرد.

در این رابطه تایمز لندن 27آبان سال 90 نوشت: قاچاق مواد مخدر سالانه میلیاردها دلار نصیب سپاه پاسداران می‌کند. سازمان اطلاعات آمریکا موفق شده است 2تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران را که مستقیماً در قاچاق مواد مخدر دست دارند، شناسایی کند. یکی از آنها فرمانده سپاه پاسداران در تهران بزرگ عبدالله عراقی است که با باندهای جنایتکار در اروپای شرقی ارتباط دارد، دیگری محسن رفیقدوست، فرمانده سابق سپاه پاسداران است که پیوندهای خود را با سازمانهای جنایتکار حفظ کرده است.
این شبکه توسط یک شرک حمل و نقل متعلق به محسن رفیق دوست با مجموعه‌یی قایق و2هواپیما محموله‌های مواد مخدر را در بسته بندیهای کوچک به آلبانی، رومانی و بلغارستان می‌فرستند. این محموله‌ها در آن جا به‌صورت مخفی در بین کامیونهای شرکتهای آلبانی و رومانی توزیع می‌شود تا به اروپای غربی ارسال شوند. علاوه بر این، یک شرکت حمل و نقل رژیم با ۳۰۰دستگاه اتوبوس هم محموله‌ها را از طریق مسیر زمینی از ایران به اروپا می‌برد. این شرکت زیر نظر پاسدار عبدالله عراقی کار می‌کند.

در ادامه ردیابی این شبکه قاچاق رژیم، پلیس انترپل ۴قایق مربوط به شرکتهای سپاه پاسداران را ضبط کرد و محموله‌های بزرگ مواد مخدر را که در حال انتقال به مقصد استرالیا و زلاندنو بودند کشف نمود

دوم: در مهرماه سال 90 وقتی که دادگستری آمریکا و پلیس فدرال این کشور (اف.بی.آی) از طرح رژیم برای ترور سفیر عربستان در واشینگتن پرده برداشتند یکی دیگر از ارتباطات نیروی تروریستی قدس با سایر کارتلهای بین‌المللی مواد مخدر برملا گردید.
مقامات آمریکایی فاش کردند که نیروی تروریستی قدس از طریق کارتلهای قاچاق مواد مخدر در مکزیک و با پرداخت یک میلیون و پانصدهزار دلار قصد پیشبرد طرح بمبگذاری در یک رستوران در واشینگتن با هدف ترور سفیر عربستان را داشته است.

سوم: یکی دیگر از رسوایهای مهم قاچاق مواد مخدر توسط سپاه پاسداران در سال73 در کشور آلمان فاش شد و مشخص شد که رژیم درآمد حاصل از فروش مواد مخدر در اروپا را صرف خرید و قاچاق تجهیزات اتمی از جمله اورانیوم برای دستیابی به بمب اتمی کرده است.
این شبکه هنگامی لو رفت که مأموران مخفی آلمان به‌عنوان خریدار مواد مخدر با عوامل رژیم در آلمان ارتباط برقرار کردند.

یکی از گردانندگان این شبکه قاچاق مواد مخدر و مواد رادیوآکتیو، معاون اسبق وزیر نفت رژیم، فردی به اسم حبیب الهی بود.
دستگاه اطلاعاتی آلمان یکی دیگر از اعضای این شبکه را «مهدی کاشانی» معرفی کرد و سفارت رژیم در بن را مرکز اطلاعات این شبکه دانست.
این شبکه از طریق خرید یک فرودگاه در شهر هارتنهلم آلمان ترانزیت مواد مخدر را انجام می‌داد.

نقش سپاه در ترانزیت مواد مخدر به کشورهای منطقه و سایر نقاط جهان:
عراق: بر اساس ارزیابیهای جهانی پیش از حمله نیروهای آمریکا و متحدانش در سال ۲۰۰۳ به عراق، هیچ‌یک از انواع مواد مخدر در این کشور، وجود نداشت اما تلویزیون الشرقیه (۱۹آبان ۱۳۸۷) در یک گزارش تحقیقی خبر داد: ”از سال ۲۰۰۳ ورود مواد مخدر به عراق به شکل بی‌سابقه‌ای ساده و سهل و آسان شده است.

تلویزیون الشرقیه در ادامه با استناد به گزارش ماه مارس هیأت بین‌المللی نظارت بر مواد مخدر که مقر آن در وین می‌باشد می‌گوید عراق به ترانزیت هروئین تبدیل شده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که مرز عراق و ایران، دروازه ورود مواد مخدر به کشورهای خلیج فارس، ترکیه و بلغارستان است.
هم‌چنان که یکی از مشاوران وزیر کشور عراق نیز اعلام کرد: رژیم ایران منبع اصلی ارسال مواد مخدر به عراق است… . (الزمان بین‌المللی ۱۲آذر ۱۳۸۷)

بحرین: سرگرد مبارک بن عبدالله مدیر اداره مبارزه با مواد مخدر بحرین در ۹اردیبهشت سال ۸۹ گفت که رژیم ایران تسهیلات لازم برای قاچاقچیان مواد مخدر ارائه می‌دهد. وی اضافه کرد که بحرین تنها طی سال جاری ۶ ایرانی را که ۱۰۰ کیلو ماده حشیش را وارد کرده بودند، دستگیر کرده است. این افراد گفته‌اند که مقامهای مسئول در کشورشان برای قاچاق مواد مخدر برای آنها تسهیلات قائل می‌شوند،

کویت: روزنامه کویتی القبس روز ۱۱اردیبهشت سال ۱۳۸۹ از قول مقامهای سازمان ضد جاسوسی کویت نوشت: ”اعضای یک شبکه جاسوسی متعلق به سپاه پاسداران که از۹ماه پیش شروع به‌کار کرده بود، کشف شد و در پی این کشف، اعضای آن در وزارت دفاع و وزارت داخله کویت شناسایی شدند ومتعاقب آن شمار دیگری از افراد عرب و غیرعرب مورد تعقیب هستند

افراد بازداشت شده اعتراف کردند که با افسر ارتباطات نظامی در سفارت رژیم ایران در کویت، ارتباط مستقیم داشتند. ملیت افراد این شبکه، کویتی، یمنی، سور‌ی و ایرانی بود.

عربستان: در تاریخ ۲۲مهر ۱۳۸۷ سیزده صیاد ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر در صنعا محاکمه شدند. مدتی پیش از آن هم، دوازده صیاد ایرانی دیگر به همین جرم محاکمه شده بودند. مواد را با لنج از ایران به یمن آورده بودند تا با عبور از یمن در بازارهای عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش برسانند. . به گفته مقامهای یمنی، تنها طی ۹ماه، بیست‌و هفت‌تن از انواع آن کشف شده است.
در آذر ۱۳۸۷ هم از یک قایق دیگر ایرانی به اسم حصیب (ha- sib) به میزان ۳۱۰۰ پوند حشیش جاسازی شده کشف شد. رژیم ایران بندر المهره در شرقی‌ترین نقطه ساحل یمن را به یکی از مهمترین سر پلهایش برای صدور مواد مخدر به کشورهای ثروتمند عرب تبدیل کرده است.

این همه در شرایطی است که ورود و خروج کوچکترین شناور از آبهای ایران توسط یکان دریایی سپاه پاسداران کنترل می‌شود و بدون اطلاع و اجازه آنها امکان ندارد که مواد مخدری، به این میزان به سایر کشورهای منطقه منتقل شود

افغانستان:“آژانس خبری ثبوت ”وابسته به کشور افغانستان ضمن گزارشی در تاریخ ۲۴/۰۵/۲۰11 تحت عنوان “معضل حل ناشدنی مواد مخدر در افغانستان ”می‌نویسد: در واقع سطح کشت خشخاش از 8000 هکتار از سال 2001 به 123000 هکتار تا سال 2010 افزایش یافت. و در ادامه می‌افزاید: که ایران سیاستی را در پیش گرفته که کشت مواد مخدر را در افغانستان تشویق می‌کند و از تولید آن حمایت می‌کند و در نهایت نیروهای اطلاعاتی سپاه به شیوه خاص خود مواد مخدر را وارد ایران می‌کنند و سپس این مواد را راهی بازارهای جهانی می‌کنند.

روز ۱۶اسفندماه ۱۳۸۷ ژنرال دیوید مک‌کیرنان (David McKiernan) فرمانده آمریکایی نیروهای بین‌المللی در افغانستان گفت: رژیم ایران هم‌چنان از شبه‌نظامیان طالبان حمایت می‌کند. این رژیم در زمینه‌های آموزشی و مالی این شبه‌نظامیان را تأمین می‌کند و در قاچاق مواد مخدر همدستی دارد

نیجریه: در تاریخ 28آبان ماه 1389 مقامات دولتی نیجریه اعلام کردند که 130 کیلو گرم هروئین در محموله‌ای که از طرف ایران وارد کشور نیجریه شده بود را کشف کردند که مقصد نهایی آن اروپا بود. علاوه بر آن در اوایل آبان ماه 1389 نیروهای امنیتی نیجریه از توقف 13 کانتینر حاوی سلاح غیرقانونی که از کشور ایران آمده بودند خبر داد.

نیروهای امنیتی نیجریه چند ایرانی را در ارتباط با این محموله‌ها دستگیر کردند و با ذکر نامهای عظیم آقاجانی و سید احمد طهماسبی رسماً لشکر قدس سپاه پاسداران را مسئول قاچاق مواد مخدر و اسلحه به نیجریه معرفی کردند.

آذربایجان: افشاگری شبکه تلوزیونی ان تی وی ترکیه از فعالیت قاچاق سپاه در آذربایجان:
در گزارش شبکه ان تی وی ترکیه، به خبر دستگیری 25 عضو یک باند قاچاق مواد مخدر در آذربایجان پرداخته شده است که 8نفر از آنها از کارمندان محلی سفارت ایران در باکو بودند آنها در اعترافهایشان از عضویت خود در فعالیتهای مجرمانه سپاه پرده برداشتند.

در همین راستا دولت ایران خواستار بازگشت آنها به کشور شد تا آنها را به اشد مجازات محکوم کند؛ تا جایی که به حکم اعدام آنها وعده داده بود. در نتیجه دولت باکو متهمان را به ایران تحویل داد. و پس از گذشت مدتی این افراد دوباره به اتهام قاچاق مواد مخدر در آذربایجان دستگیر شدند. در این ماجرا هماهنگی سپاه قدس و سفارتخانه‌های ایران در قاچاق مواد مخدر به کشورهای جهان خصوصاً اروپا بر همگان آشکار گشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e40f3488-d40a-4eb4-b26a-964e9212fb81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات