728 x 90

تأکید دبیرکل ناتو بر رسیدگی به «اقدامات بی‌ثابت‌کننده» رژیم ایران در منطقه

دبیرکل ناتو
دبیرکل ناتو

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، روز جمعه 7اردیبهشت با تأکید بر اهمیت اجرای کامل توافق هسته‌یی رژیم ایران، تصریح کرد در مورد دیگر اقدامات  این رژیم نگرانی‌هایی وجود دارد که باید خارج از برجام به آنها رسیدگی شود.

وی  گفت:‌ در توافق اتمی تمهیداتی پیش‌بینی شده تا رژیم ایران را از توسعه سلاحهای هسته‌یی دور کند، اما همزمان ناتو بارها تأکید کرده که هیچ توافقی نمی‌تواند خوب باشد، مگر آن که به طول کامل اجرا شود. دبیرکل ناتو گفت ما نگرانی خود را در مورد دیگر اقدامات رژیم ایران از جمله «اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه» و «حمایت از گروه‌های افراط‌گرا»، و «تهدید آزادی رفت و آمد دریایی» ابراز کرده‌ایم و به‌طور مشخص متحدان ناتو نگرانی خود را در مورد برنامه موشکهای بالیستیک رژیم ایران بیان کرده‌اند. وی  تصریح کرد که این نگرانی‌ها در توافق هسته‌یی به آنها اشاره نشده و باید خارج از این توافق به آنها رسیدگی شود. 

خاطرنشان می‌شود در این زمینه فرانسه و آلمان به همراه انگلستان، تحریم‌هایی را ناظر به برنامه موشکی و اقدامات رژیم  ایران در سوریه به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده‌اند،  شروط اصلی دونالد ترامپ برای باقی ماندن در برجام، اصلاح این توافق به‌گونه‌یی است که موقتی بودن محدودیت‌های زمانی پیش‌بینی شده در برجام رفع شود، تضمینی برای دوری همیشگی رژیم ایران از سلاح هسته‌یی به دست آید، آژانس اجازه بازدید از همه تأسیسات رژیم ایران را داشته باشد، و به برنامه موشکی این رژیم نیز پرداخته شود.

در نشست روز جمعه وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو، مایک پمپئو وزیر خارجه جدید آمریکا نیز که نامزدی او برای این سمت روز پنجشنبه در سنای آمریکا به تأیید رسیده بود، شرکت داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/979f6919-ba92-49b8-9417-8991f2f2fe2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات