728 x 90

ایرلو جلاد-دیپلمات رژیم در یمن، از عوامل اصلی قتل‌عام مجاهدین در اشرف در سال ۹۲ بود

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ایرلو جلاد-دیپلمات رژیم در یمن، از عوامل اصلی قتل‌عام مجاهدین در اشرف در سال ۹۲ بود

 

دختر سردژخیم حسن ایرلو، سرکرده نیروی تروریستی قدس در یمن که رژیم عنوان سفیر بر آن گذشته بود و در۳۰آذر گذشته در شرایط نامعلومی مرد، در مصاحبه با ایرنا خبرگزاری رسمی رژیم اذعان کرد که پدرش از عاملان اصلی حمله به اشرف در ۱۰شهریور ۱۳۹۲ و کشتار ۵۲تن از مجاهدین با دستهای بسته بوده است.

 

فاطمه ایرلو گفت: «بسیاری از اقدامات... پدرم به‌دلیل ملاحظات امنیتی مطرح نشده و حتی ما نیز از آن بی‌خبر هستیم تا حدی که پس از شهادتشان متوجه شدیم که... ایرلو در زمان تخلیه (مجاهدین) از پادگان اشرف جز نیروهای اصلی عملیات بود».

 

قاسم سلیمانی سرکرده جنایتکار نیروی تروریستی قدس سه روز بعد از این حمله جنایتکارانه به‌عنوان مهمان ویژه به مجلس خبرگان ارتجاع رفت و گزارش این قتل‌عام را به اطلاع آنان رساند. سلیمانی جنایتکار، قتل‌عام اشرف را برای رژیم «مهمتر از حمله مرصاد» توصیف کرد (خبرگزاری نیروی قدس، ۱۴شهریور۱۳۹۲)

 

سخنگوی مالکی نخست‌وزیر دست‌نشانده رژیم آخوندی در بغداد وقتی اخبار این جنایت بزرگ در سطح بین‌المللی افشا شد با تبعیت از سناریوی نیروی قدس و وزارت اطلاعات، کشتار در اشرف را ناشی از درگیریهای درونی مجاهدین دانست (آسوشیتدپرس، ۱۱شهریور۱۳۹۲).

 

ظریف وزیر خارجه سابق آخوندها نیز در ۶ اسفند۱۳۹۹ اعتراف کرد: «بیشتر سفرا، وزارت‌خارجه ما ساختار امنیتی دارد. وزارت امور خارجه ما از وقتی که چشم باز کرده با مسائل امنیتی مواجه بوده، دستور کاری که برای وزارت‌خارجه تعیین شده، از ابتدای انقلاب، دستور کار سیاسی امنیتی بوده» است. اوایل ماه گذشته نیز، علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه اسبق رژیم گفت ما در تعیین سفیر برای لیبی و تونس هم با قاسم سلیمانی هماهنگی می‌کردیم چون سفیر باید هم دیپلمات بود و هم از پشتوانه میدانی برخوردار بود. روحانی رئیس‌جمهور وقت رژیم در ۸ اردیبهشت۱۴۰۰ اذعان نموده بود که وقتی «یک عملیات دفاعی و عملیات تهاجمی جایی باید انجام دهیم... حتماً در شورای عالی امنیت ملی بحث می‌شود... فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی آنجا حضور دارند... در نهایت هم تصمیمی که اتخاذ می‌شود باید به تأیید مقام معظم رهبری برسد»...

 

اظهارات فاطمه ایرلو بار دیگر نشان می‌دهد تمامیت دستگاه دیپلماسی در این رژیم ابزاری برای عملیات جاسوسی و تروریستی و جنگ‌افروزی است. هر گونه سازش و معامله با این رژیم تنها به جری‌تر نمودن آن در گسترش تروریسم و دخالت‌های جنایتکارانه‌اش در کشورهای منطقه و غربی می‌انجامد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷بهمن۱۴۰۰ (۲۷ژانویه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/657278f7-277d-446b-9f29-c98bb97052be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات