728 x 90

بولتن نیوز رژیم: ایران با دریافت ۱۵حمله در رتبه هشتم ایستاده است، حملاتی که بیش از یک میلیون دلار خسارت در پی دارد

تسخیر دوربینهای شهرداری تهران
تسخیر دوربینهای شهرداری تهران

پتک ضربات سهمگین سایبری به تمامی پیکره نظام صدای رسانه‌های آن را درآورده است. آن هم در شرایطی که «هوشیارباش صد درصدی» با عنوان این‌که دشمن «قسم خوردهٔ نظام» در کمین است وجود داشت. 

حمله سایبری، تکنیک جدید (مجاهدین) برای خودنمایی، عنوان سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز ۱۲خرداد است که با سوز و گداز به این حملات سهمگین سایبری اعتراف می‌کند.

این رسانه حکومتی در این باره نوشت: پس از حملات سایبری به یکی از برنامه‌های تلویزیون و یکی از برنامه‌های رادیویی، خبرگزاریهای ایسنا و مهر، حالا نوبت به حمله سایبری به سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و سامانه‌های مرتبط با آن رسیده است. حمله سایبری طیف وسیعی از حملات را دربر می‌گیرد و از یک دیفیس یا تغییر نمای یک وب‌سایت تا اخلال در زیرساختها یا حملات باج‌افزارانه مانند آنچه حمله به شرکت سوخت اداره‌کننده پالایشگاههای غرب آمریکا انجام داد، در بر می‌گیرد.

اتکای هر چه بیشتر دولتها به شبکه‌های رایانه‌ای و به‌ویژه سامانه‌های آنلاین، احتمال حمله سایبری را بالا می‌برد و ضرورت حراست از شبکه‌ها و سامانه‌ها را بیشتر می‌کند.
هم‌چنان که پیش از این نیز گفته شده، دو ویژگی «انکارپذیری» و «هزینه اندک» حملات، آنها را برای گروهها و دولتهای مختلف جذاب کرده است.
اما وقتی گروه یا سازمانی اقدام به حمله سایبری می‌کند و آن را اعلام می‌کند؛ بیش از اعمال خسارت، خواستار به‌رسمیت شناختن یا اعلام پیام است.
بولتن نیوز با اشاره به ضربات وارده نمونه اخیر تسخیر دوربین کنترلی در شهرداری تهران نوشت: برای مثال، در حمله به صدا و سیما و هم‌چنین حمله به سازمان فناوری اطلاعات، هر چند می‌توان گفت پس از راه‌اندازی لشکر سایبری در شبکه‌های اجتماعی و تلاش برای مهندسی اجتماعی، [مجاهدین] در مواجهه با جمهوری اسلامی تغییر تاکتیک داده‌اند. این تغییر تاکتیک نکات و تأملاتی دارد که باید بدان توجه کرد.
در گراف حملات سایبری برجسته که به‌معنی حمله به سازمانها یا نهادهای دولتی یا دفاعی، حملاتی که بیش از یک میلیون دلار خسارت در پی دارد، است؛ ایران با دریافت ۱۵حمله در رتبه هشتم ایستاده است. موضوعی که لزوم در نظر گرفتن امنیت سایبری با استانداردهای بالاتری را گوشزد می‌کند (بولتن نیوز، رژیم ۱۲خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fcd41203-1d7b-47d6-98df-0bb4d6efffc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات