728 x 90

بورل می‌گوید پهپاد علیه اوکراین و کشتار در ایران بد است اما هنوز باید روی برجام کار کنیم!

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

دانیل راث محقق اتحاد علیه ایران اتمی روز جمعه ۱۳ آبان صحبت‌های بورل درباره ادامه مذاکرات برجام را زیر ضرب برد و در توئیتر نوشت: امروز با دقت به بورل گوش کنید که می‌گوید: خوب، پهپادها به روسیه علیه اوکراین بد است، کشتار و سرکوب در ایران بد است... اما ما هنوز باید روی برجام کار کنیم!

سخنان بورل: محکومیت اتحادیه اروپا علیه سرکوبی تظاهرات در ایران را به امیرعبداللهیان ابراز کردم، هم‌چنین گفتم که پهپاد علیه اوکراین نقض قطعنامه سازمان ملل است. ما به حمایت از تظاهرات در ایران و از اوکراین ادامه می‌دهیم. ایران رد می‌کند اما اوکراینیها سندها را افشا کرده‌اند.

راب مالی نماینده ویژه آمریکا برای ایران که خود از حامیان مماشات با رژیم ایران است روز جمعه ۱۳ آبان در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران آن را رد می‌کند، اما شواهد در معرض دید عموم است: پهپادهایی که به روسیه فروخته‌اند علیه غیرنظامیان اوکراینی استفاده می‌شوند. رهبران ایران ممکن است فکر می‌کردند که می‌توانند کمک به تجاوزات وحشیانه روسیه را پنهان کنند. آنها گیر افتاده‌اند.

از سوی دیگر خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه ۱۳آبان نوشت: مشاور امنیت ملی ایالات متحده برای نشان دادن حمایت، از اوکراین بازدید کرد.

به گفته منابع آگاه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، روز جمعه به‌طور غیرمنتظره از کی‌یف بازدید کرد، در حالی‌که دخالت ایران در تهاجم روسیه عمیق‌تر شده است.

سالیوان... با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و آندری یرماک، رئیس دفتر وی دیدار کرد.

به گفته یک فرد مطلع، سالیوان جزئیاتی را درباره بسته جدید کمک امنیتی ایالات متحده که روز جمعه اعلام شد، به اشتراک گذاشت. زلنسکی از متحدان خواسته است تا سامانه‌های دفاع هوایی و تسلیحات پیشرفته‌تری را تأمین کنند. بسته کمکهای ۴۰۰میلیون دلاری شامل تانکهای T-۷۲ بازسازی‌شده از دوران شوروی، موشکهای دفاع هوایی‌ هاوک و تعداد بیشتری از پهپادهای «فونیکس گوست» است... دخالت ایران موضوع نگرانی فزاینده‌ای برای مقامات آمریکایی بوده است که از تهران خواسته‌اند تا تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه را متوقف کند... . روسیه از پهپادهای ایرانی برای هدف قرار دادن زیرساختهای اوکراینی از جمله منابع برق استفاده می‌کند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6e20d03-f01a-4f48-b5cd-8f46b31dbd0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات