728 x 90

بودجه سالانه وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با تهدید اقدامات شرورانه ایران و نیروهای نیابتی آن تصویب شد

سنای آمریکا
سنای آمریکا

سایت سنای آمریکا روز جمعه ۲دی نوشت: لنکفورد و کمیته توافقنامه آبراهام سنا از اولین لایحه تحت رهبری این کمیته که با امضا تبدیل به قانون شد، استقبال کردند.

این سایت نوشت: سناتور جیمز لنکفورد جمهوریخواه امروز این موضوع را که رئیس‌جمهور بایدن بودجه سالانه وزارت دفاع با عنوان «قانون بودجه دفاع ملی جیمز اینهوف برای سال مالی ۲۰۲۳» (NDAA) را امضا کرد، که شامل مفاد منعکس‌کننده قانون DEFEND (قانون ایجاد بازدارندگی در برابر نیروهای دشمن و تقویت دفاع ملی) بود، تحسین کرد.

 DEFEND اولین لایحه قانونی است که توسط کمیته توافقنامه آبراهام مجلس سنا تصویب شد که توسط سناتور جونی ارنست (جمهوریخواه از ایالت آیووا)، جکی روزن (دمکرات از ایالت نوادا) و کوری بوکر (دمکرات از ایالت نیوجرسی) ارائه شد.

قانون DEFEND به وزیر دفاع دستور می‌دهد تا با شرکای ایالات متحده در خاورمیانه استراتژی تدوین کنند و یک معماری یکپارچه دفاع هوایی و موشکی برای مقابله با تهدید اقدامات شرورانه ایران و نیروهای نیابتی آن ایجاد کند.

سناتور لنکفورد گفت: «ما نمی‌توانیم صرفاً آرزوی صلح کنیم. ما باید برای برقراری صلح تلاش کنیم. به همین دلیل است که توافقنامه آبراهام برای آینده منطقه بسیار ضروری است و این لایحه گام مهمی در جهت تدوین این رویکرد استراتژیک خواهد بود. تصویب این لایحه هم‌چنین به این معنی است که وزارت دفاع آمریکا می‌تواند برای تقویت قابلیت‌های یکپارچه دفاع هوایی و موشکی برای محافظت از مردم و زیرساختها در برابر تهدیدات ادامه‌دار ایران تلاش کند.

سناتور ارنست گفت: «ادامه اقدامات شرورانه ایران در خاورمیانه و سراسر جهان گنجاندن قانون DEFEND در لایحه دفاعی سالانه را ضروری می‌کند. توسعه زیرساخت‌های یکپارچه دفاع هوایی و موشکی در خاورمیانه به امنیت کشورمان، محافظت از نیروهای نظامی و دفاع از شرکای‌مان در برابر تهدید ایران کمک خواهد کرد. من بسیار افتخار می‌کنم که این تلاش مهم دو حزبی، که توسط کمیته توافقنامه آبراهام رهبری می‌شود، اکنون به قانون تبدیل شده است. من مشتاقانه منتظر ادامه کارمان برای مبارزه با نفوذ شرورانه ایران در منطقه هستم».

سناتور روزن گفت: «بسیار حیاتی است که ما با همکاری با اسراییل و شرکای عرب بر مبنای موفقیت توافقنامه آبراهام دفاع در برابر تهدیدات هوایی و موشکی ایران و گروه‌های تروریستی آن را تقویت کنیم. با قانون دوحزبی و دو مجلسی DEFEND ما که اکنون به‌عنوان بخشی از بسته دفاعی ملی به قانون تبدیل شده است، آمریکا و متحدان ما بهتر می‌توانند قابلیتها را یکپارچه کرده و امنیت جمعی‌مان را برای دفاع در برابر تجاوز ایران بهبود بخشند»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc927ec8-9fd3-48f2-af09-0d3e39e2ed84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات