728 x 90

بلومبرگ: این ترکیب قابل اشتعال هر تابستان گُر می‌گیرد و شعله حاصله هر سال داغتر شده و گسترش می‌یابد

قیام خوزستان
قیام خوزستان

بلومبرگ روز ۲مرداد در گزارشی از قیام مردم خوزستان در بحبوحه افزایش اعتراضات به‌دلیل کمبود آب در خوزستان استان تولیدکننده نفت ایران، سران رژیم ایران نمی‌توانند به بهانه قدیمی مبنی بر این‌که کسی نمی‌توانست بحران را پیش‌بینی کند، متوسل شوند. آنها خودشان این کار را کردند.
بلومبرگ افزود: عیسی کلانتری وزیر پیشین کشاورزی رژیم ایران هشدار داده بود که، کمبود آب باعث می‌شود ۵۰میلیون ایرانی یعنی ۶۰٪ از جمعیت، کشور را ترک کنند.
این کارگزار رژیم در آن زمان گفته بود سران رژیم ایران به مدت خیلی طولانی این مشکل را نادیده گرفته‌اند و حالا که آنها به آن پی برده‌اند، کمی دیر شده است.
کلانتری از آن زمان بیش از بیانات وحشتناک‌تر کاری نکرده است. او پیش‌بینی کرد که یک جنگ آب در حومه شهر گسترش می‌یابد، و ایران را در معرض خطر نابودی قرار می‌دهد.

رضا اردکانیان گفته بود، این استانها به‌عنوان خشک‌ترین تابستان ۵۰سال گذشته خشک شده‌اند. خشم آنها متوجه این حکومت در تهران است. در سراسر استان تظاهر کنندگان خواهان سرنگونی رژیم و ولی‌فقیه خامنه‌ای هستند.


این امر فقط به کمبود آب برنمی‌گردد. کمبود آب تنها یکی از مظاهر ناکامی حکومت مرکزی در ارائه خدمات اساسی برای استانی است که به‌دلیل منابع خود به‌شدت مورد سوء استفاده قرار گرفته است. این اعتراضات هم‌چنین یک جنبه قومی دارد، خوزستان محل زندگی اکثر قوم اقلیت عرب ایران است، که احساس می‌کنند این رژیم آنها را نادیده گرفته و گاهی با سو‌ءظن به آنها نگریسته است.
این ترکیب قابل اشتعال هر تابستان گر می‌گیرد و شعله حاصله هر سال داغتر شده و گسترش می‌یابد. رژیم ایران بی‌درنگ با نیروی قهر که توسط پلیس، سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان بسیج اعمال می‌شود، پاسخ می‌دهد. در صورت ادامه پیدا کردن اعتراضات، احتمالاً ماه آینده با به قدرت رسیدن آخوند تندرو ابراهیم رئیسی، خشونت‌ها تشدید خواهد شد. . .
رژیم ایران نیازی به یادآوری آخرین باری که مسأله اتفاق افتاد، ندارد. نارضایتی طبقه فرودست شهری سوخت انقلاب ۱۹۷۹ بود که رژیم کنونی ایران را بوجود آورد، دفعه بعد، این آتش می‌تواند آن را بسوزاند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52c64883-d3fc-499c-b22b-41a545be704d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات