728 x 90

برگزاری دادگاه دژخیم حمید نوری در سوئد و تظاهرات ایرانیان آزاده و هواداران مجاهدین در برابر دادگاه

آکسیون اعتراضی هواداران مجاهدین در استهکلم
آکسیون اعتراضی هواداران مجاهدین در استهکلم

امروز پنجشنبه ۱۸آذرماه دادگاه دژخیم حمید نوری برگزار شد. در این جلسه رضا شمیرانی به‌عنوان شاهد در دادگاه حاضر شده است و شهادت می‌دهد. همزمان با این دادگاه حامیان مقاومت و هواداران مجاهدین در استکهلم در برابر دادگاه و در هوای بسیار سرد استکهلم آکسیون اعتراضی برگزار کردند.

 

رضا شمیرانی امروز در دادگاه سوئد به ادای شهادت پرداخت و مشاهداتش از جنایتهای دژخیم حمید نوری در زندان اوین و جنایات دژخیمان و مقاومت سربداران قهرمان در قتل‌عام ۶۷ را بازگو کرد. رضا شمیرانی که به‌مدت ۱۰سال به‌خاطر هواداری از سازمان مجاهدین در زندانهای اوین و قزل حضار در اسارت به‌سر برده بخشی از مشاهدات و خاطرات خود از زندان را به‌ویژه در مقطع قتل‌عام زندانیان سیاسی، در کتابی به‌نام آن ارجمندها درج کرده است.

رضا شمیرانی در این جلسه دادگاه گفت: از ۵مرداد ۶۷ قتل‌عام زندانیان شروع شد که به‌مدت چند ماه ادامه داشت و چیزی در حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰تن از زنان و مردان فقط در زندان اوین قتل‌عام شدند. وی افزود، بعد از مقطع اعدامها تنها حدود ۱۲۰زندانی باقی ماندند. از زنان زندانی نیز تنها ۲۰تا۳۰نفر زنده ماندند.

رضا شمیرانی در مورد دست‌اندرکاران قتل عام زندانیان سیاسی در زندان اوین گفت: مجتبی حلوایی عسکری مسئول امنیت و انتظامی زندان اوین، حداد به‌عنوان دادیار، مجید ضیایی به‌عنوان دادیار، مجید قدوسی کمک دادیار و مسئول اجرای احکام در اجرای حکم هیأت مرگ و آوردن زندانیان فعال بودند.

وی افزود: موسی واعظی از مسئولان وزارت اطلاعات رژیم در اواخر مهرماه۶۷ من را در اتاقش صدا کرد و گفت فعالیت‌های شما در داخل زندان و خانواده‌های شما در خارج از زندان کلی برای ما مشکل‌ساز شده و ما زیر بار فشار نقض‌ حقوق بشر رفته‌ایم.

 موسی واعظی گفت ما اعدامها را طبق حکم خمینی انجام دادیم و شمایی که زنده مانده‌اید بعد از آزادی از زندان اگر بخواهید به مجاهدین بپیوندید شما را در همان محلی که دستگیر کنیم اعدام می‌کنیم و اگر خانواده شما پیگیر شد می‌گوییم رفته است اشرف پیش مجاهدین خلق.

 

یاد مجاهد قهرمان منیره رجوی  گرامی
خاطره یکی از هم‌زنجیران منیره رجوی:  با شنیدن صداهای داد و فریاد و شکنجه‌های دیگران زجرکشمان می‌کردند. منیره همان شب می‌گفت: «ای‌کاش می‌شد جای تک‌تک این بچه‌ها می‌رفتم شکنجه می‌شدم و هزارتا شلاق می‌خوردم». او در جریان قتل‌عام ۶۷ جاودانه شد.

-یاد مجاهد قهرمان منیره رجوی گرامی

 

یادی از مجاهد قهرمان مریم گلزاده غفوری
در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ مریم گلزاده غفوری نیز در سالن ۳اوین بود و تمام مجاهدان این بند را قتل‌عام کردند. آنان چون تنی واحد بودند و همه با هم رهسپار شدند. او فرزند دکتر علی گلزاده غفوری بود.

-یادی از مجاهد قهرمان مریم گلزاده غفوری

 

خاطره‌ای از سربه‌دار شدن مجاهد قهرمان زهرا فلاحتی
در تاریخ ۵مرداد ۶۷ ساعت۱۲ شب بلندگوی بند به صدا در آمد و اسم زهرا فلاحتی را صدا زد. ما زهرا را تا دم در بند بدرقه کردیم، و او ایستاد  لحظه‌یی همه بچه‌ها را نگاه کرد و با استواری یک کوه رفت و سربه‌دار شد.

-خاطره‌ای از سربه‌دار شدن مجاهد قهرمان زهرا فلاحتی

 

 


آکسیون اعتراضی ایرانیان آزاده و هواداران مجاهدین در برابر دادگاه دژخیم حمید نوری در استکهلم با شعار:‌ دادخواه قتل عامیم، هر لحظه با قیامیم

 

آکسیون اعتراضی ایرانیان آزاده و هواداران مجاهدین در برابر دادگاه دژخیم حمید نوری در استکهلم با شعار:‌ قتل عام ۶۷، سی هزار سربه‌دار

 

آکسیون اعتراضی ایرانیان آزاده و هواداران مجاهدین در برابر دادگاه دژخیم حمید نوری در استکهلم با شعار:‌ دادخواه سی هزاریم، پیروز و استواریم

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9198b1e-aeca-4b50-8390-5d016fe6a74e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات