728 x 90

بررسی شبکه جهانی تروریسم رژیم ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا
جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا

روز سه‌شنبه 28فروردین در جلسه استماع زیرکمیته ضدتروریسم و اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شبکه تروریستی رژیم ایران مورد برسی قرار گرفت.

 در این جلسه  نماینده کنگره آمریکا پیتر کینگ  رئیس جلسه از جمله گفت:‌ رژیم ایران توسط آمریکا به‌عنوان کشور حامی تروریسم نامگذاری شده است. عملیات خارجی رژیم ایران شامل حمایت از تروریستهای دست‌نشانده و گروه‌های شبه‌نظامی در حمایت از این نامگذاری نقشی مرکزی داشته است. این گروهها سایر کشورها را بی‌ثبات کرده‌اند، دموکراسی را تضعیف کردهاند و تنشها را با  فعالیتهای تروریستی تشدید کرده‌اند.گروه‌های شبه‌نظامی رژیم ایران تهدیدی مستقیم برای منافع امنیت داخلی و در خارج بوده‌اند. این تهدیدات شامل شبه‌نظامیان در عراق و سوریه بودهاند که تلاشهای آمریکا را در صحنه‌های نبرد پیچیده می‌کنند و مانند گذشته این پتانسیل را داشتهاند که سربازان آمریکا را هدف قرار  دهند.

 وی افزود:‌ شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در یمن در میان سایر اقدامات به عربستان هم موشک پرتاب کردهاند و به ناوهای آمریکا در منطقه حمله کرده‌اند. حمایت رژیم ایران از طالبان علاوه بر این‌که  رژیم ایران به آنها آموزش می‌دهد و آنها را مجهز می‌کند و پناهجویان تبعه افغانستان را تعلیم می‌دهد تا در سوریه بجنگند. رژیم ایران کماکان به حمایت از بشار اسد ادامه داده است..

در این جلسه کاترین فورس عضو برجسته کمیته ضدتروریسم و اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌ رژیم ایران تهدیدات زیادی برای منافع آمریکا دارد به‌خصوص از طریق کمک مالی به گروههای تروریستی مانند حزب‌الله و حماس.

گروههایی که به‌طور روتین به متحدان ما حمله می‌کنند و خصومت می‌ورزند. در سوریه رژیم ایران از یک دیکتاتور بیرحم حمایت می‌کند که قتل‌عامهای غیرقابل تصوری علیه مردم خودش را مرتکب شده است. رژیم ایران همراه با روسیه مسئول مرگ بیش از 400هزار سوری جابه‌جایی میلیونها بیشتر  در سوریه هستند... من مدتهاست که به رژیم ایران مشکوک بوده‌ام و از برجام هم به دلایل مختلف حمایت نکردم. من اعتقاد نداشتم که آنها از قوانین متابعت کنند بلکه دروغ می‌گویند و تلاش می‌کنند تقلب کنند و به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهند و خشونت را در منطقه گسترش می‌دهند.

 وی افزود:‌ ما باید رژیم ایران را در حمایتش از تروریسم مورد حسابرسی قرار دهیم ما می‌توانیم و باید رژیم ایران را به‌خاطر حمایتش از تروریسم و برنامه موشک بالستیک و نقض فاحش حقوق‌بشر و سایر تلاشها برای گسترش خشونت و بی‌ثباتی در این منطقه مورد حسابرسی قرار دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/778ee269-52f7-470a-a136-723a4a0ac699"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات