728 x 90

بردن پرونده کشته شدگان آمریکایی در بیروت به دادگاه عالی آمریکا توسط خانواده ها

ژنرال جيمز جونز ، فرمانده سابق تفنگداران دريايي آمريكا
ژنرال جيمز جونز ، فرمانده سابق تفنگداران دريايي آمريكا

ژنرال جیمز جونز، فرمانده سابق تفنگداران دریایی آمریکا در مصاحبه با فاکس‌ نیوز گفت: این یک جنگ ۱۰ساله ِ این خانواده‌ها است که با سیستم دادگاه داشته‌اند، و کمک زیادی از جانب دولت سابق دریافت نکرده بودند ولی الآن... این پرونده در برابر دادگاه عالی قرار دارد، و رژیم ایران به طرز باور نکردنی، پیچ دار و طعنه آمیزی در برابر این خانواده‌های کشته شده در بیروت قرار گرفته است.

من روی این موضوع می‌خواهم تأکید کنم که ۲۴۱نفر زندگی خودشان را از دست داده‌اند که به‌طور دقیق شامل ۲۲۰تفنگدار دریایی،۱۸ملوان و ۳سرباز بوده است.

این بسیار ویران کننده بود و با پشتیبانی رژیم ایران انجام شد و به‌نظر من تا به امروز آنها بزرگترین سوخت رسان به تروریسم جهانی بوده‌اند و رفتار آنها تغییر نکرده است.

ما در یک نقطه عطفی قرار داریم و دادگاه عالی به مشاور حقوقی دولت،مأموریت بررسی این موضوع را، با دولت داده است تا ببینند که دولت چه اقدامی در این رابطه می‌تواند انجام دهند.

بنا بر این، این موضوعی ایست که دادگاه عالی از مشاور حقوقی دولت دریافت کرده است که یا تصمیم به برگرداندن ۱.۶۷میلیارد دلار به بانک مرکزی ایران بگیرد و یا آن‌را به خانواده‌ها بدهد.

این پول در هر حال در حال حاضر در بانک سوئیس نگهداری می‌شود.

بانکداران سوئیس گفته‌اند که،”بله“ این پول در نزد ماست و ما هیچ کاری بدون حکم دادگاه عالی انجام نمی‌دهیم.

 

حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی نیابتی

ژنرال جیمز جونز در خصوص این‌که آیا کماکان رژیم ایران از سازمانهای نیابتی تروریستی در سراسر جهان پشتیبانی و حمایت می‌کند، افزود: به‌طور واقعی دولت ایران، کنترل خودش را علاوه بر تهران، در دمشق، و صنعا در یمن، هم اعمال می‌کند و یقیناً در عراق هم نفوذ دارد، و این یک کنترل چند جانبه بر این ۴کشور و شهر است.

آنها پشتیبان اصلی، در رابطه با چیزی که امروز در یمن در جریان است،می‌باشند.

بنا بر این، بله، آنها مسیر خودشان را تغییر نداده‌اند.

ما یک توافق هسته‌یی با آنها داشتیم، اما هیچ تغییری در رفتار این دولت به‌وجود نیامد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45610e4a-73a6-466d-984b-a33779246e0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات