728 x 90

برایان هوک: رژیم ایران یک رژیم بنیادگراست و متعهد به بی‌ثبات کردن خاورمیانه است

مصاحبه برایان هوک با سی ان ان
مصاحبه برایان هوک با سی ان ان

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با سی.ان.ان روز ۱۹ اردیبهشت ۹۸ در مورد رژیم آخوندی گفت: آنها یک سیاست توسعه‌طلبانه و خشونت‌گرا را در سراسر منطقه برای مدت هاست که دنبال کرده‌اند برخی از آن سیاست‌ها شلیک موشک‌هایی است که شما می‌شنوید، بنا بر این ما نیاز داریم که بازدارندگی را مجدداً علیه تجاوزات منطقه‌ای رژیم ایران اعمال کنیم. بهترین راهی که می‌خواهیم اینکار را انجام دهیم روشن کردن این است که اگر رژیم ایران دست به تهاجم بزند با قدرت پاسخ خواهیم داد.

 

برایان هوک درباره هشدار مایک پمپئو به رژیم ایران گفت: ما هشدارها و بر آوردهای موثقی دریافت کردیم که ایران در حال توطئه علیه منافع آمریکا و شرکایمان در منطقه است، بنابراین ما سرمایه‌های نظامی‌مان را جابه‌جا کردیم که این اقدامی احتیاطی و دفاعی بود که همچنین پیامی به رژیم ایران بود که آنها نخواهند این وضعیت را تشدید کنند.

 

برایان هوک در پاسخ به سؤالی در رابطه با تهدیدات نیروهای آمریکایی در عراق، کویت، بحرین، امارات متحده عربی و عربستان گفت: بسیاری از مکانهایی که شما اشاره کردید برای ۴۰سال در معرض خطر بوده‌اند. باشکست داعش، ایران اکنون مهمترین تهدید صلح و امنیت خاورمیانه است بنا بر این ما برای اولین بار رویکردی کاملاً متفاوت نسبت به سیاست توسعه‌طلبانه ایران که خاورمیانه را بی‌ثبات کرده و صدها آمریکایی را کشته است اتخاذ کرده‌ایم. بنا بر این ما استراتژی جدیدی را اتخاذ کرده‌ایم که بتوانیم صلح را در خاورمیانه ارتقاء دهیم.

 

برایان هوک همچنین رژیم آخوندی را یک رژیم افراطی خواند و گفت: رژیم ایران یک رژیم افراطی است و متعهد به بی‌ثبات کردن خاورمیانه است بنا بر این ما متعهد به ایمنی و امنیت نه فقط منافع آمریکا بلکه منافع دوستان و شرکایمان در منطقه می‌باشیم.

 

برایان هوک، مسئول اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا، همچنین روز ۱۸اردیبهشت ۹۸ هشدار داد با هر گونه حمله رژیم ایران به آمریکا یا متحدان آن به‌صورت قهرآمیز برخورد می‌شود. وی  گفت: طبق برجام، کاهش برخی از تعهدات رژیم ایران که توسط روحانی اعلام شد، برخلاف نرمهای بین‌المللی است.

برایان هوک  پیش از این در جلسه «یک سال پس از خروج آمریکا از برجام؛ سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران» در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن در مورد هدفهای سیاست فشار حداکثری بر حکومت آخوندی گفت: ما تاثیر این تغییرات را می‌بینیم و قصد ما این است که هزینه سیاست خارجی این رژیم را بالا ببریم. وقتی ما فشار مالی وارد می‌کنیم، معنایش این است که رژیم ایران نمی‌تواند هزینه فعالیت‌های نیابتی‌اش را پرداخت کند. ما بازگشت اجماع قبل از توافق اتمی را داریم می‌بینیم.(جزئیات بیشتر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff0b129e-ef31-4668-b351-6121595ce798"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات