728 x 90

برایان هوک: با هر گونه حمله رژیم ایران به آمریکا یا متحدان آن به‌صورت قهرآمیز برخورد می‌شود

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک، مسئول اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا، روز ۱۸اردیبهشت ۹۸ هشدار داد با هر گونه حمله رژیم ایران به آمریکا یا متحدان آن به‌صورت قهرآمیز برخورد می‌شود. وی همچنین گفت: طبق برجام، کاهش برخی از تعهدات رژیم ایران که توسط روحانی اعلام شد، برخلاف نرمهای بین‌المللی است.

 

برایان هوک مسئول گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا در جلسه «یک سال پس از خروج آمریکا از برجام؛ سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران» در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن در مورد هدفهای سیاست فشار حداکثری بر حکومت آخوندی گفت: ما تاثیر این تغییرات را می‌بینیم و قصد ما این است که هزینه سیاست خارجی این رژیم را بالا ببریم. وقتی ما فشار مالی وارد می‌کنیم، معنایش این است که رژیم ایران نمی‌تواند هزینه فعالیت‌های نیابتی‌اش را پرداخت کند. ما بازگشت اجماع قبل از توافق اتمی را داریم می‌بینیم.

 

وی در مورد فعالیت‌های تروریستی رژیم در کشورهای اروپایی گفت: هم‌پیمانان اروپایی ما پس از این‌که ارتباط دو نقشه ناموفق تروریستی رژیم ایران در اروپا مشخص شد، حمایتشان را از این رژیم کاهش دادند. دو تن از تروریستهای رژیم ایران در اروپا دستگیر شدند و شورای اتحادیه اروپا هم از این رژیم خواست که هم توطئه‌های تروریستی و هم و فعالیت‌های موشکی‌اش را متوقف کند. بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، آلمان، فرانسه، دانمارک، هلند، آلبانی و صربستان برای مقابله با اقدامات تروریستی رژیم ایران وارد عمل شدند و برخی از کشورها سفیرهای خودشان را از ایران احضار کرده و دیپلماتهای رژیم ایران را خارج کردند و برخی نیز دست به تحریم زدند و از جمله آلمان و فرانسه، ماهان ایر را تحریم کردند. بنابراین، ادعای این‌که آمریکا برای مقابله با رژیم ایران و سیاست‌های تجاوزکارانه آن، تنهاست، یک ادعای دروغ است. ما اکنون با بسیاری از هم‌پیمانان خود در تلاش برای این هستیم تا قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد فعالیت‌های اتمی رژیم ایران را به‌طور کامل اجرا کنیم.

 

برایان هوک در مورد بی‌اعتنایی به پیشنهادهای جواد ظریف به آمریکا در سفرش به این کشور گفت: ظریف در حرف فقط حرف زدن را بلد است. او قدرت ندارد و وزیر خارجه رژیم ایران در واقع قاسم سلیمانی است. ظریف می‌آید و بقیه را تحریک می‌کند که سؤالاتی را مطرح کنند. این تله‌ای است که برخی گرفتار آن می‌شوند. ظریف کاره‌ای نیست. اگر می‌خواهید بدانید در ایران چه خبر است کمتر به ظریف توجه کنید و بیشتر سپاه پاسداران را دنبال کنید.

 

مسئول اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا، در مورد جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی رژیم گفت: هدف رژیم ایران این است که در کشورهای منطقه مداخله کند و هویت ملی را از بین ببرد و به جای آن فرقه‌هایی تحت لوای مذهب جایگزین کند. این رژیم خواهان یک عراق با ثبات نیست بلکه خواهان عراقی است که بتواند زیر سلطه خود بگیرد. خوب همین کار را در لبنان و یمن هم کردند.

از سال ۲۰۱۱نیروی قدس و سپاه پاسداران مسئول مرگ دست کم ۶۰۳نیروی نظامی آمریکایی در عراق بودند، این هفده درصد از مجموع آمار مرگ و میر آمریکایی در جنگ عراق بوده.

در سوریه رژیم ایران از ماشین جنگی بیرحم بشار اسد حمایت کرد و همین الآن سپاه پاسداران در حال انجام اقداماتی برای تحکیم موقعیت نظامی‌اش در سوریه و ایجاد پایگاههای نظامی در این کشور است تا بتواند همسایگان این کشور را مورد تهدید قرار دهد.

کشورهای زیادی به‌خاطر نقش بی‌ثبات کننده رژیم نگران هستند و آماده‌اند که با این قضیه مقابله کنند.

 

برایان هوک همچنین گفت: برجام نفتی بود که بر آتش دخالت‌های رژیم ایران ریخته شد و آن را برافروخته کرد. یکی از دلایل خروج رئیس‌جمهور آمریکا از توافق با این رژیم همین بود و ما مصمم هستیم که فروش نفت خام و میعانات گازی رژیم ایران را به صفر برسانیم.

ما بر این باور هستیم که بدون یک ایران صلح آمیز، خاورمیانه صلح‌آمیز نخواهیم داشت و اگر جلوی سیاست افراطی رژیم ایران را نگیریم وضعیت همین خواهد بود. شروط ۱۲ماده‌ای مایک پمپئو در جهت محقق کردن همین خواسته است. مردم ایران از درون به حاکمیت فشار وارد می‌کنند و انتظارشان از دیگر کشورها این است که آنها هم از خارج به این حکومت فشار وارد کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa76d1b0-f64c-4f3b-b0a8-45dc67f7cc7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات