728 x 90

-

گزارش العربیه درباره روابط گسترده رژیم ایران و القاعده

-

روابط رژیم ایران و القائده
روابط رژیم ایران و القائده
رژیم ایران تلاش می‌کند مبلغی به ارزش ۱.۶میلیارد دلار را که در لوکزامبورگ منجمد شده، خارج کند. این پول بنا بر حکم یک دادگاه آمریکایی به‌عنوان غرامت به خانواده‌های بازماندگان حوادث 11سپتامبر در آمریکا مسدود شده است. به گفته ناظران این حکم رابطه رژیم ایران و القاعده را قبل و بعد از حمله 11سپتامبر اثبات می‌کند.
 
گزارشی از العربیه23اسفند 95:
اعتقاد بر این است که روابط رژیم ایران و القاعده به اوایل دهه 90 میلادی برمی‌گردد. این رابطه با اسامه بن‌لادن بنیانگذار سازمان القاعده هنگامی که مقیم سودان بود، شروع شد و بعد از انتقال وی به افغانستان ادامه یافت. روابطه دو طرف، نقش فعالی در سلسله‌ای از حوادث داشت که به حملات 11سپتامبر در نیویورک و همچنین فرار صدها تن از سرکردگان و عناصر القاعده از کوهستان تورابورا به داخل ایران بعد از جنگ آمریکا علیه افغانستان، منجر شد. برخی از عناصر القاعده هم‌چنان در ایران زندگی می‌کنند.

برخی از سرکردگان القاعده که در ایران زندگی می‌کنند عبارتند از:
فیصل خالدی رابط میان القاعده و طالبان پاکستان است.
محمد ابراهیم بیومی که طبق اسناد وزارت خزانه‌داری آمریکا، نقش میانجی با رژیم تهران ایفا کرده و برای القاعده و شاخه آن در سوریه کمکهای مالی جمع‌آوری می‌کند.

ابو بکر محمد محمد غمین مسئول تأمین مالی و سازماندهی عناصر القاعده در ایران است.

علاوه بر این اسامی، عناصر معروف دیگری نیز در ایران زندگی می‌کنند. از جمله محسن فضلی مؤسس گروه خراسان که در جریان یک حمله هوایی کشته شد. همچنین ماجد الماجد مسئول گردانهای عبدالله عزام که در ایران آموزش دیده و زندگی می‌کند.

تعداد زیادی از افراد خانواده بن‌لادن در ایران زندگی می‌کردند در میان آنها همسرش بود که به همراه او در پاکستان کشته شد. پسران وی محمد و حمزه و لادن و سعد به همراه خواهران و دائیهایشان نیز در ایران اقامت داشتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f87b9ca-beb1-4bea-9b3f-2493962257aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات