728 x 90

آسوشیتدپرس: مایک پمپئو گفت هدف از اعزام ناو، هشدار به رژیم ایران و نیروهای دست‌نشانده‌اش است

اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خاورمیانه
اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خاورمیانه

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: آمریکا یک ناو هواپیمابر را زودتر از موعد به خاورمیانه اعزام می‌کند، با این هشدار که رژیم ایران و نیروهای دست‌نشانده‌اش علائمی دردسرساز و فزاینده از یک حمله احتمالی به نیروهای آمریکا در این منطقه نشان داده‌اند.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طی دیدارش از فنلاند به خبرنگاران گفت هدف این است که رژیم ایران مانند یک کشور نرمال رفتار کند و وقتی اینکار را بکند ما از آنها استقبال هم می‌کنیم.

 

روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو، در حال پرواز به فنلاند، طی مصاحبه‌یی در هواپیما با رسانه‌های همراهش گفت: شاید بیانیه‌یی که از طرف کاخ سفید صادر شد، دیده باشید، ما مدتی روی این بیانیه کار می‌کردیم. این کاملا درست است که ما اقدام افزایش دهنده تنش از جانب رژیم ایران مشاهده کردیم و به همین میزان صدق می‌کند که ما این رژیم را مورد حسابرسی قرار خواهیم داد. حتی اگر اقداماتی از سوی هر نیروی نیابتی رژیم ایران مثل شبه‌نظامیان حوثی یا شبه‌نظامیان حزب‌الله صورت بگیرد ما از سران رژیم ایران مستقیماًً حسابرسی خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: می‌خواهیم به‌روشنی پیام را به رژیم ایران تفهیم کنیم که ما به اقداماتی که آنها ممکن است انجام بدهند چگونه پاسخ خواهیم داد.

 

به‌دنبال انتشار بیانیه کاخ سفید در مورد اعزام گروه ضربت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و کشتیهای همراهش به منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس، خبرگزاریها به‌ نقل از منابع پنتاگون نوشتند ناو لینکلن پیش از این در جریان عملیات توفان صحرا در جنگ کویت در اوایل دهه ۱۹۹۰ و همچنین در آستانه حمله آمریکا و متحدانش به عراق در مارس ۲۰۰۳ به این منطقه اعزام شده است.

 

کاخ سفید با صدور بیانیه‌یی از سوی جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: در پاسخ به شماری از علائم دردسرساز و تشدیدشونده از سوی رژیم ایران، ایالات متحده آمریکا گروه ضربت ناو هواپیمابر یو.اس.اس آبراهام لینکلن و یک نیروی ویژه بمب‌افکن را برای فرماندهی مرکزی (سنتکام) اعزام می‌کند تا پیامی غیرقابل انکار به رژیم ایران بدهد مبنی بر این‌که هر گونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانش با نیروی بی‌امانی مواجه خواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید: ایالات متحده به‌دنبال جنگ با رژیم ایران نیست اما ما به‌طور کامل آماده‌ایم تا به هر گونه حمله از طرف نیروهای نیابتی یا سپاه پاسداران و نیروهای مسلح خود این رژیم باشد پاسخ بدهیم.

همزمان آسوشیتدپرس گزارش داد: گروه کشتی‌های ضربت آبراهام لینکلن و هواپیماهای رزمی، اخیراً در دریای مدیترانه کار می‌کرده‌اند و اشاره جان بولتون به منطقه فرماندهی مرکزی(سنتکام) به این معنی است که ناو هواپیمابر لینکلن روانه شرق دریای احمر و شاید هم بعد از آن راهی خلیج‌فارس باشد.

اشاره بولتون به نیروی ویژه بمب‌افکن اشاره به این دارد که پنتاگون بمب‌افکنهای مستقر در زمین را در جایی در این منطقه مستقر کرده باشد.

آسوشیتدپرس افزود: چهارشنبه گذشته گروهی از مقامات ارشد دولت آلبانی در روی عرشه ناو هواپیمابر لینکلن که از آدریاتیک عبور می‌کرد حاضر شدند و از‌ آن بازدید کردند.

سی.ان.ان نیر در این رابطه گزارش داد: آمریکا یک ناو هواپیمابر و گروه ضربت را به خاورمیانه اعزام می‌کند. آمریکا می‌گوید این در پاسخ به هشدارهای دردسرساز از جانب رژیم ایران است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید گروه ضربت ناو هواپیمابر یو.اس.اس آبراهام لینکلن و یک نیروی ویژه بمب‌افکن اعزام خواهند شد.

سرهنگ سدریک لیتون معاون مدیر پیشین آموزش در آژانس امنیت ملی آمریکا در رابطه با قدرت آتش این مجموعه گفت این مجموعه دست کم ۹۰هواپیمابر روی عرشه ناو هواپیمابر یو.اس.اس آبراهام لینکلن دارد که شامل هواپیماهای بال ثابت و بال متحرک یعنی هیلکوپترها به‌علاوه یک نیروی ویژه بمب‌افکن می‌باشد که شامل ۵تا ۶بمب‌افکن یا شاید بیشتر باشد که بستگی به آن دارد که به کجا اعزام شوند و چه تعداد هواپیمای پشتیبانی در آن گروه باشند.

اما حضور نظامی بسیار بزرگی است و در این مورد برای ارسال پیامی به رژیم ایران طراحی شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bdd8a0a-ad11-4ca2-9c3c-f5577c78c8e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات